۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۴:۳۵
کد خبرنگار: 2256
کد خبر: 83757987
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حجم تجارت خارجی ژاپن کاهش یافت

۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۴:۳۵
کد خبر: 83757987
حجم تجارت خارجی ژاپن کاهش یافت

پکن- ایرنا- تازه ترین داده ها حاکی است حجم تبادلات تجاری خارجی ژاپن پس از شیوع کرونا بشدت کاهش یافته و به پایین ترین میزان از سال ۲۰۱۶ میلادی رسیده است.

روزنامه ژاپن تودی روز دوشنبه در گزارشی نوشت سفارش برای کالاهای ژاپنی بخصوص خودروهای این کشور در سه ماهه اول سال جاری میلادی روند نزولی داشته و خریدهای آمریکا هم به شکل قابل توجهی کم شده است.

"آبه شینزو" نخست وزیر ژاپن و بسیاری دیگر از مقام های این کشور هشدار داده اند وضعیت اقتصادی و رکود تدریجی می تواند آثار بسیار نامطلوبی برای کشور داشته باشد کرونا بدترین بحران از سال ۱۹۳۰ میلادی برای اقتصاد جهان بوده است.

وزارت دارایی ژاپن گزارش کرده که ارزش صادرات این کشور در ماه مارس امسال ۱۱.۷ درصد کاهش یافته است در صورتی که تا قبل از این تصورمی شد کاهش نزدیک به ۱۰ درصد باشد.

ژاپن می گوید در این کشور بیش از ۱۰ هزار نفر به کرونا مبتلا شده اند و افزون بر ۲۰۰ نفر جان باخته اند.

واردات ژاپن بر اساس گزارش وزارت دارایی این کشور در ماه مارس ۵ درصد کاهش یافت صادرات این کشور در همین زمان به چین بزرگترین شریک تجاری ژاپن ۸.۷ درصد سقوط کرد.

ژاپن بیش از نیمی از تولیداتش رابه کشورهای آسیایی صادر می کند که این رقم هم در ماه مارس ۹.۴ درصد کمتر شده است.

ویروس کرونا تا کنون افزون بر ۲ میلیون و ۴۱۸ هزار نفر را در سطح جهان مبتلا کرده و ۱۶۵ هزار نفر را به کام مرگ کشانده و هنوز دارویی برای مداوای آن یافت نشده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha