۳۰ فروردین ۱۳۹۹، ۱۴:۳۱
کد خبرنگار: 1007
کد خبر: 83755077
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تردد بین‌شهری در استان اردبیل ۶۷ درصد کاهش یافت

۳۰ فروردین ۱۳۹۹، ۱۴:۳۱
کد خبر: 83755077
تردد بین‌شهری در استان اردبیل ۶۷ درصد کاهش یافت

اردبیل - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از کاهش ۶۷ درصدی تردد در مبادی ورودی و خروجی این استان از ۲۵ اسفند گذشته تا ۲۹ فروردین ۹۹ خبر داد.

علی رحمتی روز شنبه گفت: همچنین در این مدت به علت شیوع ویروس کرونا و با اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی مجموع تردد در جاده‌های داخل استان ۵۴ درصد کاهش داشته است.

وی بیان‌کرد: در ۱۲ فروردین سال گذشته بیش از ۲۰ هزار تردد در مبادی ورودی استان به ثبت رسیده بود که این میزان در ۱۲ فروردین ۹۹ با کاهش ۸۰ درصدی به چهار هزار و ۳۴۱ تردد رسیده است.

وی با بیان اینکه این میزان تردد توسط ۶۶ سامانه تردد شمار ثبت شده ، افزود: در این مدت میانگین سرعت وسایط نقلیه در جاده‌های استان ۷۰ کیلومتر در ساعت ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه پارسال بیش از ۱۰۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تردد در جاده‌های استان اردبیل به ثبت رسید، اظهارداشت: بیشترین تردد با ۱۰ میلیون و ۶۸۱ هزار تردد در محور اردبیل – آستارا و بالعکس ثبت شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: سال گذشته همچنین در جاده اردبیل - سه‌راهی سرعین و بالعکس ۹ میلیون و ۱۵ هزار تردد و  در جاده اردبیل - مغان نیز هفت میلیون و ۲۱۵ هزار تردد ثبت شده است.

رحمتی هوشمندسازی جاده‌های استان را از جمله اولویت‌های اداره کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای بر شمرد و افزود: علاوه بر ۶۶ سامانه تردد شمار، ۴۰ دوربین نظارت تصویری، ۴۰ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور سرعت و ۲ سامانه توزین حین حرکت جاده‌های استان اردبیل فعال است.

استان اردبیل ۱۳۷ کیلومتر بزرگراه، ۷۱۶ کیلومتر راه اصلی، ۷۰۲ کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha