۳۰ فروردین ۱۳۹۹، ۱۳:۲۴
کد خبرنگار: 2154
کد خبر: 83755038
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تاکسی‌ها در عربستان به جای مسافر کالا جابجا می‌کنند

تهران – ایرنا – « سلمان بن عبدالعزیز » شاه سعودی بنا به درخواست « صالح الجاسر» وزیر راه و ترابری با از سرگیری فعالیت تاکسی داران در قالب حمل و نقل کالا به جای مسافرکشی موافقت کرد.

به گزارش شماره امروز (شنبه ) روزنامه سعودی عکاظ ، عربستان همزمان با انتشار یافتن ویروس کرونا در این کشور مسافرکشی توسط تاکسیها را به حال تعلیق درآورد .

ریاض همچنین جهت مقابله با کووید – ۱۹ رفت و آمد خودروها در برخی از شهرها را به طور کامل و در برخی از شهرها به طور جزیی ممنوع اعلام کرد.

رانندگان تاکسی در عربستان از این پس می توانند با توجه به قوانین و مقررات در نظر گرفته شده به جای جابجا کردن مسافر به حمل و نقل بسته های سفارشی و کالا در بین شهروندان از یک سو و فروشندگان و مشتری ها از سوی دیگر اقدام کنند.  

وزارت بهداشت سعودی هم چندی پیش اعلام کرد که با ثبت ۴ متوفی جدید شمار قربانیان کرونا در این کشور به ۸۷ نفر رسید و با مبتلا شدن ۷۶۲ نفر دیگر شمار مبتلایان به ۷ هزار و ۱۴۲ نفر رسید.

شیوع ویروس کرونا  «کووید ۱۹» برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین بعد از انجام یک سری تحقیقات، در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

در حال حاضر بیش از ۲ میلیون ۲۵۱ هزار و ۴۴۶ نفر در جهان به کرونا مبتلا شده که از این تعداد ۱۴۵ هزار و ۲۷۸ نفر تا این لحظه فوت کرده اند.

شمار بهبودیافتگان نیز تا زمان مخابره خبر ۵۷۱ هزار و ۳۵۹ نفر است.

۱۴۸۷

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha