۲۲ فروردین ۱۳۹۹، ۲۳:۴۳
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 83745692
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

صنوف کم خطر چهار شهرستان البرز فعال می شود

۲۲ فروردین ۱۳۹۹، ۲۳:۴۳
کد خبر: 83745692
صنوف کم خطر چهار شهرستان البرز فعال می شود

کرج - ایرنا - سخنگوی ستاد مدیریت ستاد مبارزه با کرونا البرز گفت: صنوف کم خطر و کم ریسک  شهرستان های اشتهارد، نظرآباد، ساوجبلاغ و طالقان به جز کرج و فردیس با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی از روز شنبه ( ۲۳ فروردین ماه) فعال می شود.

نور محمد فردی جمعه شب در گفت و گو با ایرنا افزود: این صنوف پس از ثبت نام در سامانه سلامت از روز شنبه مورخ ۲۳ فروردین ماه فعالیت خود را آغاز می کنند.

وی ادامه داد: گام دوم طرح فاصله گذاری هوشمند در البرز اجرا شده و  شروع به کار اصناف مشروط به ثبت نام، اخذ تعهد و رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی اصناف و بازاریان است.
فردی گفت: در خصوص شهرستان های کرج و فردیس علاوه بر مراکز تامین مایحتاج عمومی مردم، خدمات منازل خانگی،خدمات خودرو، رستوران های بیرون بر غذا، تاسیسات و فروشگاههای لوازم کشاورزی، قطعات یدکی خودرو، ایمنی و آتش نشانی، تعمیرگاه های خودروهای سنگین، ظروف یکبار مصرف با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی می توانند فعالیت کنند.
سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا در استان البرز افزود: برای سایر صنوف شهرستان های کرج و فردیس نیز کارگروهی با محوریت معاون امور اقتصادی استانداری ،اتاق اصناف و ادارات ذیربط تشکیل تا به قید فوریت از فردا (روز شنبه ۲۳ فروردین ماه)اولویت‌ها را به صورت پلکانی،  تدریجی ، مشخص و ابلاغ کنند. 
وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع  به صورت مستمر بازرسی بهداشت محیط و دانشگاه علوم پزشکی با مشارکت نیروی انتظامی، تعزیرات حکومتی، بازرسین صمت واتحادیه ها به محل واحدهای صنفی مراجعه و در صورت عدم ثبت نام در سایت ابلاغی وزارت بهداشت و درمان محل کار آنان متوقف و تعطیل خواهد شد.

 فردی گفت: فعالیت های صنفی که از بدو شروع بحران بیماری کرونا به دلیل شرایط محیطی و تجمع جمعیت در آن واحدها و فعالیتهای پرخطر اعلام و تعطیل شده اند تا اعلام عادی شدن شرایط از طرف وزارت بهداشت کماکان تعطیل خواهند بود.
 وی  ضمن قدردانی از تدابیر استاندار البرز در مدیریت بیماری ویروسی کرونا و همراهی مردم خاطرنشان کرد: برابر مصوبات ستاد مدیریت بیماری کرونا روز شنبه  مورج ۲۳ فروردین ماه تمام ادارات با حضور دو سوم کارکنان فعالیت خود را از ساعت ۷ صبح لغایت ۱۴ انجام خواهند داد.
 

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha