۱۶ فروردین ۱۳۹۹، ۹:۱۶
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 83737496
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زنجان در هفته‌ای که گذشت

۱۶ فروردین ۱۳۹۹، ۹:۱۶
کد خبر: 83737496
زنجان در هفته‌ای که گذشت

زنجان - ایرنا - پوشش غربالگری سلامت ۹۵ درصد جمعیت استان برای مقابله با شیوع بیماری کرونا، پلمب واحدهای صنفی متخلف در راستای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و ثبت ۲۲ اثر از آثار فرهنگی، تاریخی و طبیعی زنجان در فهرست آثار ملی از جمله مهمترین عناوین خبری این استان در هفته گذشته بود.

** وزیر کشور با ارسال پیامی از تلاش‌های استاندار زنجان در جهت کنترل و مقابله با بیماری کرونا در این استان قدردانی کرد.

عبدالرضا رحمانی فضلی در این پیام خطاب به فتح الله حقیقی آورده است: اجرای موفقیت آمیز طرح فاصله گذاری اجتماعی تا این لحظه، مرهون تلاش و مجاهدت شبانه روزی تمامی مسوولین به ویژه جنابعالی به عنوان رییس استانی ستاد ملی مبارزه با کرونا است.

وی افزوده است:  نتیجه و ثمره این مجاهدت فی سبیل الله تحقق شکوه حماسه همبستگی و اتحاد ملی در مبارزه با این بیماری منحوس عالمگیر است.

** معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: یکی از مسؤولیت‌ها در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی به لحاظ ارتباط با رسانه‌ها بر عهده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گذاشته شده که انتظار می‌رود رسانه‌ها با اطلاع‌رسانی شفاف، بالا بردن حساسیت جامعه برای همراهی طرح، تولید محتوا در رسانه‌ها، جلوگیری از انتشار شایعات و اخبار غیرواقعی و ترویج رعایت پروتکل‌های بهداشتی به اجرای طرح کمک کنند.

** رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: تاکنون بیش از یک میلیون نفر از جمعیت این استان ( معادل ۹۵ درصد ) تحت پوشش غربالگری سلامت بیماری کرونا قرار گرفته‌اند و در خصوص بیش از ۹۰ درصد از افراد غربالگری شده رسیدگی و پیگیری‌های لازم شده است.

**معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: طرح نمونه‌گیری سرپایی ویروس کرونا به عنوان پایلوت در این استان که مورد تایید وزارت بهداشت قرار گرفته از اواخر هفته گذشته آغاز شده است.

** معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: حدود ۸۵ درصد مردم این استان فاصله گذاری اجتماعی را رعایت می‌کنند اما ۱۵ درصد دیگر به این مهم توجه ندارند که بطور قطع نهادهای حاکمیتی برنامه‌هایی برای برخورد با متخلفانی که سلامت عمومی را تهدید می‌کنند، انجام خواهند داد.

**مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: سال گذشته در مجموع ۲۲ اثر از آثار فرهنگی، تاریخی و طبیعی این استان در فهرست آثار ملی ثبت شد.

امیر ارجمند افزود: در زمان حاضر مجموع آثار ثبتی استان زنجان به عدد۸۴۷ اثر رسیده که شامل ۷۶۰ اثر در فهرست میراث غیر منقول، ۲۵ اثر در فهرست میراث منقول، ۴۸ اثر در فهرست میراث ناملموس، ۱۰ اثر در فهرست میراث طبیعی و ۴ اثر در فهرست میراث واجد ارزش تاریخی و فرهنگی است.‏

** رییس دانشگاه پیام نور استان زنجان گفت: برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، کلاس‌های آموزشی این دانشگاه به صورت الکترونیکی برای دانشجویان برگزار می‌شود.

 دکتر علی محمدی به ظرفیت‌های موجود در دانشگاه پیام نور برای برگزاری کلاس های الکترونیکی اشاره کرد و افزود: از تمامی مدیران ستادی و روسای مراکز و واحدهای پیام نور در سطح استان خواسته شده است تا با حداکثر ظرفیت و توان در برنامه ریزی و برگزاری کلاس های الکترونیکی با اهتمام ویژه مشارکت کنند. 

** رییس پارک علم و فناوری استان زنجان گفت: در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا نسبت به تجهیز خدمات تجارت الکترونیکی و فروش آنلاین در چند فروشگاه زنجان اقدام شد.

داود مرادخانی  به ضرورت تلاش برای پیوستن همه شهروندان به پویش "در خانه بمانیم" اشاره کرد و افزود: در زمان حاضر با تجهیز خدمات مورد نیاز، خرید آنلاین و غیرحضوری شهروندان زنجانی از فروشگاه های مفید، ارزان نوید، جانبو، توسعه راهکارهای هوشمند، پونه، لندوکس و خرم پروتئین فراهم است.  

** جانشین فرمانده انتظامی استان گفت: در راستای طرح فاصله گذاری اجتماعی و کنترل و نظارت مستمر بر صنوف این استان، ۵۸ واحد صنفی متخلف پلمب شد.

سرهنگ ایرج خانی‌پور افزود: به منظور پیشگیری از شیوع بیماری ویروس کرونا و حفظ سلامتی عموم مردم، پلیس زنجان به صورت شبانه روز صنوف را رصد و پایش کرده و با متخلفان بر اساس قانون برخورد می‌کند.

** معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: حدود ۳۷۸ فقره طرح مرتع‌داری در این استان تهیه شده و مدیریت مراتع را طبق ماده ۳ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور به صورت قرارداد ۳۰ ساله به خود دامداران واگذار کرده‌ایم.

** نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی گفت: در این چند سال نشان داده شده که در کشور عملا به سوداگری و دلالی پاداش و سود زیادی تعلق می‌گیرد در حالی که تولیدکنندگان با هزاران ریسک و اما و اگر به حداقل‌ها بسنده کرده‌اند، در حالی که این تولید است که نیازمند انگیزه، سود، حمایت و پشتیبانی است.

** مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: بهره گیری بهینه از ظرفیت موقوفه‌های این استان در بخش‌های مختلف به ویژه کشاورزی، برای جهش تولید در دستور کار قرار گرفته است.

حجت الاسلام مختار کرمی  با بیان اینکه بالغ بر ۳۲هزار هکتار از زمین‌های ملی استان زنجان موقوفه است، اظهار داشت: اوقاف آمادگی دارد امکان استفاده از این زمین‌ها را برای افرادی که برنامه و طرح سرمایه گذاری در حوزه‌های مختلف دارند، فراهم کند.

** مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: مهلت تسلیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده فصل زمستان ۹۸ برای تمام مودیان تا پایان فروردین‌ماه و زمان سررسید پرداخت مالیات بر ارزش افزوده برای برخی گروه‌های اقتصادی تا پایان اردیبهشت‌ماه سال جاری تمدید شد.

میرحیدر رضوی  اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و پیامدهای اقتصادی ناشی از آن، حمایت‌های پیش‌بینی شده دولت برای کاهش اثرات اقتصادی ناشی از شیوع این بیماری، معطوف به بخش‌های غیردولتی به‌ویژه بخش خصوصی است.

** معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: فیلم اجراهای آثار گروه‌های نمایش این استان برای علاقه‌مندان به هنر تئاتر در سرویس اشتراک ویدیوی آپارات بارگذاری می‌شود.

محمودعلی محمدی افزود: حدود ۲۰۰ فیلم از اجرای نمایش ها در استان برای بارگذاری در سرویس اشتراک ویدیوی آپارات آماده شده است که در فواصل زمانی تعریف شده در معرض تماشای عموم علاقه مندان قرار خواهد گرفت.  

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha