همراهی بیش‌از ۸۰ درصد مردم سیستان و بلوچستان با طرح فاصله‌گذاری اجتماعی

زاهدان- ایرنا- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بیش‌از ۸۰ درصد مردم استان با طرح فاصله‌گذاری اجتماعی همراهی داشته‌اند و این طرح به خوبی در حال اجراست.

به گزارش روز سه‌شنبه روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان احمدعلی موهبتی در نشست با وزیر کشور که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد اظهارداشت: در راستای طرح فاصله گذاری اجتماعی در استان، ۱۰۲ نقطه توسط یک هزار و ۲۵۸ نفر در سه شیفت کنترل می‌شود. 

وی افزود: از ابتدای اجرای این طرح در سیستان و بلوچستان تا روز دهم فروردین ۲۴۰ واحد صنفی متخلف پلمب و ۹۵ خودرو مورد جریمه نقدی قرار گرفتند و ۴۴ خودرو نیز توقیف شدند. 

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تا روز دهم فروردین ۲ هزار و ۲۸۱ خودرو از مبادی ورود و خروج در استان برگشت داده شدند که بیانگر کاهش ۴۷ درصدی در ورود و کاهش ۵۰ درصدی در خروج خودروهاست.

وی با بیان اینکه در پی همراهی مردم با این طرح و کاهش تردد خودروها؛ ۴۲ درصد کاهش مصرف سوخت در روز نهم و ۶۳ درصد کاهش در روز دهم فروردین نسبت به مدت مشابه در سال گذشته داشته ایم؛ افزود: نسبت مصرف سوخت روز دهم به نهم فروردین امسال ۲۸ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

موهبتی گفت: در راستای تصمیمات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، جلساتی برای ساماندهی توسعه مشارکت‌های مردمی، تشکل‌ها و خیریه‌ها در استان تشکیل شده و تمامی شهرها، بخش‌ها و روستاها پهنه بندی شده و برای هر پهنه از مجموعه نیروهای بسیج، هلال احمر، سمن‌ها و گروه‌های جهادی مسوول و معین تعیین شده است.

وی گفت: برای تامین اعتبارات موردنیاز دانشگاه‌های علوم پزشکی از محل کمک‌های خیران مبلغ یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان و اعتبارات منطقه آزاد چابهار سه میلیارد تومان در نظر گرفته شده است. 

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: توسط گروه‌های جهادی، خیران و سمن‌ها برای همه بیماران کرونایی و خانواده‌هایشان تا سلامتی و بهبودی کامل بسته‌های بهداشتی و حمایتی تهیه و به آنها تحویل شده است‌.

وی افزود: طرح غربالگری در سیستان و بلوچستان برای ۹۳ درصد از جمعیت این استان انجام شده است. 

موهبتی با بیان اینکه منحنی رشد بیماری در سیستان و بلوچستان نگران کننده است خواستار تامین اعتبارات موردنیاز برای استان شد.

وی با همراهی و مشارکت بیشتر مردم، میزان مبتلایان به ویروس کرونا در روزهای آینده کاهش یابد و در صورت عدم توجه و همکاری مردم با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، شرایط فوق بحرانی برای استان و کشور پیش رو خواهد بود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha