نخستین محموله ماسک وارداتی به خراسان رضوی تحویل شد

مشهد- ایرنا- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: نخستین محموله ماسک وارداتی به دانشگاه‌های علوم پزشکی این استان تحویل شد.

سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی روز یکشنبه به نقل از محمدرضا مس فروش گزارش داد: این محموله که شامل ۲۸۱ هزار ماسک سه لایه و بیش از ۸۰ هزار ماسک N۹۵  است، با نظر معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و  مسوول کمیته تامین اقلام اساسی مقابله با کرونا و معاون دادستان مرکز استان در حال تحویل به دانشگاه‌های علوم پزشکی استان است.

وی افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تامین نیازهای بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نسبت به واردات ماسک اقدام کرد که سهم استان‌ها نیز مشخص شده است.

وی ادامه داد: سهمیه تحویلی معادل ۴۲ درصد سهمیه تخصیصی به خراسان رضوی در این زمینه است و مابقی سهیمه نیز طی روزهای آتی تحویل استان خواهد شد.

مس فروش گفت: این ماسک‌ها به صورت رایگان در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی مشهد، نیشابور، گناباد، سبزوار، تربت‌جام و تربت‌حیدریه قرار می‌گیرد.

تعداد بیماران مبتلا به کرونا در خراسان رضوی به هزار و ۳۶۱ نفر رسیده و همچنین تاکنون ۶۰۰ بیمار مشکوک به کرونا و مبتلا به بیماری حاد تنفسی نیز در این استان جان باخته‌اند که نتیجه آزماش کرونای ۱۹۷ تن مثبت اعلام است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha