۷ فروردین ۱۳۹۹، ۲۰:۳۱
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 83728917
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

 طرح فاصله گذاری اجتماعی در البرز فردا جمعه آغاز می شود

کرج – ایرنا- سخنگوی ستاد مدیریت بیماری کرونا در البرز گفت: طرح فاصله گذاری اجتماعی با هدف قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا در البرز از روز جمعه هشتم فروردین به اجرا درمی آید .

نورمحمد فردی پنجشنبه شب در گفت و گو با ایرنا افزود: دراجرای این طرح تلاش می شود با کاهش تماس ها ، عدم برگزاری اجتماعات و حذف تردد های غیر ضروری از شیوع بیماری ویروسی کرونا جلوگیری شود.
وی ادامه داد:  بنابراین با اجرای فاصله  گذاری اجتماعی تمام راه های ورودی شهرستان های استان کنترل شده و ۳۵ نقطه  مسدود و ۲۲ نقطه مسیرهای ورودی استان البرز توسط ماموران انتظامی کنترل می شود.
فردی گفت: در راستای اجرای این طرح برای حفظ سلامت مردم از ورود هر گونه افراد غیر بومی ساکن جلوگیری شده و  صرفا افراد بومی ساکن هرشهر مجاز ورود به آن شهر هستند.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار البرز اضافه کرد:  برای اجرای این طرح تیمی مرکب از نیروی انتظامی، نماینده فرمانداری ها، دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل ثبت احوال نسبت به تشخیص افراد غیربومی در نقاط کنترلی اقدام خواهند داشت.
وی افزود: نحوه شناسایی افراد ساکن و بومی با استفاده از کارت ملی، پلاک خودرو و بیمه نامه خودرو است.
سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در البرز تاکید کرد: اجرای این طرح به منظور حفظ سلامت مردم است طبیعی است که مردم باید همکاری لازم را داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: ضمانت اجرایی طرح فاصله گذاری اجتماعی با هدف پیشگیری از شیوع بیماری کرونا ،اعمال قانون توسط دستگاه های ذیربط است که  از جمله آن می توان به  توقف خودرو افراد متخلف به مدت یک ماه، جریمه نقدی به مبلغ ۵۰۰ هزار تومان اشاره داشت.
فردی اظهارداشت: دراجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی با هدف پیشگیری از شیوع بیماری ویروسی کرونا در استان البرز چنانچه واحد صنفی مرتکب تخلف از این امر شود توسط بازرسان  تعزیرات حکومتی به مدت یک ماه پلمب می شود.
وی  از عموم مردم خواست برای حفظ سلامتی خود و خانواده در خانه بمانند چرا که کم هزینه ترین و مناسبترین راه پیشگیری از بیماری ویروسی کرونا قرنطینه درمنزل است.
اما سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در البرز در ادامه توضیح طرح فاصله گذاری اجتماعی، از دستورالعمل ویژه کارکنان دستگاه های دولتی و کارگران نیز خبرداد .
وی افزود: برای کارگران و کارکنانی که محل سکونت آنها در کرج بوده و برای کار به تهران عزیمت دارند نیز دراین طرح تدابیر ویژه پیش بینی شده است.
فردی گفت: براین اساس تیم مستقر در مبادی کنترلی با احراز موضوع  نسبت به صدور تردد کارکنان و کارگران اقدام خواهد داشت.

 بر اساس آمار منتشره دانشگاه علوم پزشکی از ابتدای شیوع کرونا در استان البرز تاکنون ۲ هزار و ۲۶۰ بیمار مشکوک و قطعی ابتلا به کرونا در مراکز درمانی استان تحت درمان قرار گرفته اند که در این مدت ۱۱۵ بیمار قطعی کرونا و ۶۹ بیمار مشکوک در استان جان باخته اند.

اکنون ۴۸۰ بیمار مشکوک و قطعی کرونا در بیمارستان های البرز بستری هستند.

استان البرز در مسیر مسافران ۱۴ استان کشور قرار دارد.

ویروس کرونا که به طور رسمی کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از۱۹۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha