۷ فروردین ۱۳۹۹، ۹:۴۶
کد خبرنگار: 1795
کد خبر: 83728087
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مهارت محوری مهمترین راه جهش تولید است

کرج - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: یکی از راه های جهش تولید، تغییر آموزش ها از حافظه محوری به مهارت محوری است.

سالار قاسمی روزپنجشنبه درگفت وگو با ایرنا با اشاره به نامگذاری سال ۹۹ توسط رهبر معظم انقلاب با عنوان جهش تولید، اظهارداشت: جهش درتولید و رونق اقتصاد، یکی از ضرورت هایی است که همه دستگاه‌ها از جمله آموزش و پررورش باید برای تحقق آن مشارکت کنند.آموزش و پرورش دراین زمینه ظرفیت عظیمی دارد که می توان با برنامه ریزی و مدیریت بستر استفاده بهینه از آن را فراهم آورد.
 آموزش و پرورش البرز برای فراهم سازی، کشف و پرورش استعدادها و قابلیت های نیروی انسانی توانمند رویکردهایی برای خود تعریف کرده تا بر اساس الگویی مشخص و به دور از سلیقه گرایی در مسیر تحقق منویات مقام معظم رهبری در زمینه جهش تولید علم و دانش استان گام های موثری بردارد.
قاسمی با بیان اینکه یکی از راهبردهای مهم در دستگاه تعلیم و تربیت، مهارت آموزی است، اضافه کرد: برای رسیدن به این راهبرد البته برنامه ها و راهکارهای متعددی در دست اجرا داریم تا هم در مسیر فرهنگ سازی گام برداریم.
وی تصریح کرد: ذهنیت جامعه را باید اصلاح کنیم تا طیف گسترده ای از فرزندان و نیروی فعال جامعه را به سمت صنعت، سوق دهیم که این اقدام می تواند به تعبیر رهبر معظم انقلاب، موجبات تحقق "جهش تولید" را فراهم سازد.
مدیرکل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: آموزش و پرورش بخش تولید و صنعت را تصدی نمی کند اما می تواند بر نگرش ها به این بخش اثرگذار باشد و ما تلاش خواهیم کرد نگاه امیدوارانه و نگرش درون زا را که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب در اقتصاد مقاومتی است، در میان ذینفعان آموزش و پرورش ترویج کنیم.
وی یادآورشد: یکی از مقدمات ضروری تحقق "جهش تولید" این است که ما نقشه راه مشخصی داشته باشیم و ارزیابی درستی از ظرفیت های موجود، تهدیدها، موانع و فرصت ها داشته باشیم.
قاسمی عنوان کرد: جهش تولید در آموزش و پرورش به معنی تحول در شیوه‌ها و فرایندهای تعلیم و تربیت است که لازم است معلمان به این موضوع نگاه خاصی داشته باشند.
وی تاکید کرد: آنچه درنظام تعلیم و تربیت، به عنوان بزرگ ترین تولید کننده سرمایه انسانی و اجتماعی، باید مورد توجه قرار گیرد همان تربیت نسلی مومن،توانمند و خلاق است که در سال ۹۹ باید نگاه عمیق و تخصصی به آن داشت.

استان البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز و ۲۶ هزار فرهنگی دارد.
 

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha