۳ فروردین ۱۳۹۹، ۲۲:۲۱
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 83724229
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

شمار جان‌باختگان کرونا در ایتالیا ۱۳.۵ درصد افزایش یافت

تهران- ایرنا- ایتالیا از مرگ ۶۵۱ بیمار مبتلا به کرونا در ۲۴ گذشته خبر داد که حاکی از افزایش ۱۳.۵ درصدی مبتلایان به این ویروس در این کشور اروپایی است.

به گزارش یکشنبه شب رویترز، شمار کل جان‌باختگان کرونا در ایتالیا به پنج هزار و ۴۷۶ نفر رسیده و تعداد مبتلایان نیز به ۵۹ هزار و ۱۳۸ تن افزایش یافته است.
آخرین آماری که ایتالیا از شمار مبتلایان در روز شنبه منتشر کرده بود، ۵۳ هزار و ۵۷۸ نفر بود که در روز یکشنبه ۱۰.۴ درصد به تعداد آنها افزوده شده است.
تعداد کسانی که در روز یکشنبه بهبود یافتند، هفت هزار و ۲۴ نفر اعلام شده است.
ویروس کرونا موسوم به «کووید-۱۹» اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.  
ایتالیا به لحاظ جان‌باختگان ناشی از کرونا از چین به عنوان کانون شیوع این ویروس پیشی گرفته و سازمان جهانی بهداشت، اروپا را به عنوان کانون جدید کرونا معرفی کرده است.
از این رو، مقام‌های کشورهای اروپایی و اتحادیه اروپا برای مقابله با این ویروس، تدابیری سختگیرانه‌ اتخاذ کرده‌اند.
بسیاری از مدارس، رستوران‌ها و دیگر اماکن عمومی در اروپا تعطیل شده است و حتی برخی کشورها مرزهای ملی خود را نیز به روی اتباع خارجی بسته‌اند.
همچنین اتحادیه اروپا مرزهای منطقه «شنگن» را به مدت ۳۰ روز به روی اتباع غیراروپایی بسته است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha