۱ فروردین ۱۳۹۹، ۱۵:۴۹
کد خبرنگار: 1498
کد خبر: 83722053
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سفیر ایران در چین: روابط تهران و پکن سال گذشته دوران جدیدی را تجربه کرد

پکن- ایرنا- سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین با صدور پیامی به مناسبت فرا رسیدن نوروز ۱۳۹۹ گفت: روابط چین و ایران در سال گذشته «دوران جدیدی» را تجربه کرد و «نزدیکی بیشتر دو کشور در عرصه های مختلف امری کاملا محسوس است».

به گزارش ایرنا در پیام «محمد کشاورز زاده» آمده است: اکنون ایران و ایرانی برای مردم چین به عنوان دوستانی نزدیک شناخته شده و چشم انداز دوستی دو ملت بیش از پیش روشن گشته است امری که خود را در «کمک های بی دریغ مردم و دولت چین چه در سیل فروردین ماه و چه در روزهای اخیر و در جریان شیوع بیماری کرونا» به نمایش گذاشت.  

او با تبریک آغاز سال ۱۳۹۹ به تمامی هموطنان خود به ویژه ایرانیان مقیم چین گفت: سالی که گذشت سالی پر ماجرا برای ایران و ایرانیان بود با طغیان سیل آغاز و با شیوع بیماری به پایان رسید دشواری های بسیار، کار سخت تر را می طلبید و خدای را شاکرم که علی رغم تمامی سختی ها، من و تمامی همکارانم کوشیدیم تا هر آن چه ممکن است برای پیشبرد منافع ملی کشور انجام دهیم.

سفیر ایران در چین در این پیام آورده است: همکارانم چه در سفارت و چه در کنسولگری های ایران در شانگهای،  گوانجو و هنگ کنگ شبانه روز در تلاش هستند تا هر آنچه مورد نیاز مردم در ایران است به هر مقداری که مقدور می گردد را تهیه و به ایران ارسال نمایند تا شاید مرهمی بر درد شیوع بیماری کرونا در ایران گردد.

کشاورز زاده در این پیام آورده است: علاوه بر آنچه که در رابطه با دولت و مردم چین در این سال انجام شد کوشیدیم تا «شرایط زندگی برای ایرانیان مقیم چین را تسهیل کنیم» و نقطه اوج این تلاش ها، خود را در «یاری رساندن به ایرانیان مقیم ووهان» به نمایش گذاشت خدای را باز شاکریم که علی رغم همه گیری بیماری کرونا  در چین تا کنون هیچ یک از ایرانیان در این کشور مبتلا نگشته و دست دعا به درگاه او بلند کرده و از او رفع این بلا را برای ملت ایران طلب می کنیم امید دارم سال ۱۳۹۹ سالی پر برکت برای ایران و ایرانیان باشد.  

وی در پایان آورده است: از تمامی ایرانیان مقیم چین صمیمانه درخواست می کنم که هر آنچه در توان دارند به کار گیرند تا این سال به فرموده مقام معظم رهبری "سال جهش" تولیدات ملی گردد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha