۱ فروردین ۱۳۹۹، ۱۳:۰۱
کد خبر: 83721794
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سامانه بارشی آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد

۱ فروردین ۱۳۹۹، ۱۳:۰۱
کد خبر: 83721794
سامانه بارشی آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد

ارومیه- ایرنا- کارشناس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: سامانه بارشی فعالی که در نوار مرزی غرب کشور حاکم است، از اواخر وقت امروز، جمعه استان را فرا می‌گیرد.

یاسر اشتاد روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نوار غربی و مرکز استان تا شنبه، به علت فعال‌شدن سامانه بارشی مستعد سیلاب و طغیان رودخانه بوده و تردد در این مکان‌ها همچنان ممنوع است.

وی اضافه کرد: در تمامی نقاط استان وزش باد، رعد و برق، صاعقه و نیز احتمال آبگرفتگی معابر وجود دارد و لازم است تا از تردد در مناطق کوهستانی اجتناب شود.

وی با پیش‌بینی احتمال بارش برف در روز یکشنبه در استان بیان کرد: بارش‌های پراکنده پدیده فعال استان در ۲۴ ساعت گذشته بود که بارندگی‌های اندکی را در بوکان موجب شد.

اشتاد با اشاره به افت نسبی دما از روز یکشنبه اظهار داشت: دمای هوای ارومیه طی ۲۴ ساعت گذشته بین یک و ۱۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان بود و شهرستان چالدران نیز با دمای چهار درجه سانتی‌گراد زیر صفر سردترین شهر استان لقب گرفت. 

اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی دارای ۱۸ ایستگاه هواشناسی اصلی و تکمیلی و بیش از ۱۲۰ ایستگاه باران‌سنجی و اقلیم‌شناسی است.

آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود ۳۴۰ میلی‌متر است.

بارش‌های استان از شهریورماه شروع می‌شود و تا اوایل خرداد هر سال ادامه می‌یابد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha