نماینده پارلمان عراق: برخی جریان‌های سیاسی تمایل به خروج آمریکا ندارند

بغداد- ایرنا- «جاسم موحان البخاتی» عضو جریان حکمت ملی عراق در پارلمان، روز پنجشنبه گفت که برخی گروه‌ها و مؤلفه‌های سیاسی همچنان به حضور آمریکایی ها در داخل عراق پایبندند و مایل نیستند تصمیم مجلس برای خروج نیروهای خارجی از کشور اجرایی شود.

پارلمان عراق پنجم دی‌ماه گذشته در نشستی فوق العاده با حضور «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر دولت پیشبرد امور، به اخراج نیروهای آمریکایی از این کشور رأی مثبت داد.

موحان در گفت وگو با المعلومه اظهار کرد که این مؤلفه ها همان کسانی هستند که مخالف برگزاری جلسه برای بحث در مورد حملات و تجاوزهای اخیر آمریکا علیه مواضع الحشدالشعبی، ارتش و پلیس عراق هستند؛ همچنین برخی نمایندگان این جریان ها در داخل پارلمان، طرفدار خروج نیروهای آمریکایی از کشور نیستند.
وی، ضمن بیان اینکه نیروهای سیاسی طرفدار آمریکا همچنان به بقای اشغالگران پایبند هستند و نمی خواهند برای حفظ حاکمیت کشور آن ها را اخراج کنند، گفت: تقسیمات سیاسی در روند سیاسی، سبب شد نیروهای آمریکایی نفوذ خود را در عراق گسترش دهند و به حاکمیت آن احترام نگذارند.
در همین حال، ائتلاف الفتح روز سه شنبه پس از تجاوز جمعه گذشته آمریکا به حاکمیت عراق در هدف قرار دادن ارتش و نیروهای نظامی این کشور، دوباره خواستار برگزاری نشست فوق العاده برای بحث و گفت وگو در بمباران مواضع الحشدالشعبی، ارتش و پلیس در کربلا، بابل، صلاح الدین و الانبار شد.

جنگنده های آمریکایی بامداد جمعه گذشته به پایگاه های نظامی «الحشد الشعبی»، نیروهای ارتش و پلیس عراق حمله کردند که بر اثر آن شماری کشته یا زخمی شدند.

آمریکا مدعی است که این حمله در واکنش به حمله موشکی چهارشنبه هفته پیش به پایگاه نظامی «التاجی» در شمال بغداد صورت گرفت که بر اثر آن دو نظامی آمریکایی و یک نظامی انگلیسی کشته شدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha