امام جمعه شیراز: تهدید کرونا باید با برنامه‌ریزی به فرصت تبدیل شود

شیراز- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: امروز مساله کرونا در ایران یک تهدید است که باید آن را با هوشیاری، طراحی و برنامه‌ریزی صحیح به فرصت تبدیل کنیم.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام، دوشنبه در نشست کارگروه سلامت روانی و معنوی مقابله با بحران کرونا در شیراز افزود: تحقق این مهم نیازمند این است که به ویژه در بحث سلامت روانی و معنوی، متخصصان دانشگاهی و حوزوی دور یک میز بنشینند و با همفکری به یک نسخه جامع و واحد از این موضوع دست یابند.
وی ادامه داد: یکی دیگر از فرصت‌های بالقوه این تهدید، جوشش انگیزه‌های جهادی و انسانیت است که تبلور آن را مشاهده می‌کنیم و اینکه طلبه جوانی که همسر و فرزندش بر اثر کرونا فوت شده اکنون خودش در خط مقدم این مساله، به بیماران خدمت‌رسانی می‌کند، بی شک این نوع رفتار به جامعه آرامش می‌دهد.
امام جمعه شیراز گفت: یکی از مسایلی که امروز با آن مواجه هستیم این است که ایران متفاوت با سایر کشورهای جهان، به دنبال ایجاد مدلی جدید در تصمیم‌گیری است و در این مدل‌سازی جدید، پیش از هر چیز باید به تعریف نقش مدیریت و فرماندهی واحد بپردازیم.
آیت‌الله دژکام بیان داشت: در شرایط بحران کرونا، باید مشخص شود که نهاد تصمیم‌گیر و مسوول برای مدیریت روانی جامعه کیست؟ کدام ارگان و نهاد رسما مسوول این کار است تا از آنها مطالبه کنیم که چه کارهایی کرده‌اند و چه کارهایی باید انجام دهند؟
وی افزود: بسیاری از نهادها در این زمینه، هم مسوول هستند و هم نیستند، یعنی تمام مسوولیت کار متوجه آنها نیست اما در عین حال تعریف هم نکرده‌ایم که چه بخشی از کار بر عهده آنهاست در نتیجه امروز نمی توانیم مدعی باشیم که چه دستگاهی خوب کار کرده و چه دستگاهی عملکرد خوبی نداشته است.
نماینده ولی فقیه در فارس ادامه داد: بنده پیشتر گفتم که در بحران کرونا، تابع تصمیمات بهداشتی و درمانی مسوولان و متخصصان ذی‌ربط هستیم ولی در زمان مدیریت، متخصصان نیز باید مدیریت واحد را بپذیرند و نمی‌شود هر متخصصی یک نسخه مدیریت بحران ارایه دهد چرا که در این صورت هرج و مرج به وجود می‌آید.
آیت‌الله دژکام بیان کرد: نوع فعالیت در این عرصه به گونه‌ای است که کسانی می‌توانند کار را پیش برند که خود توانایی داشته باشند و آنگاه باید به میدان بیایند و آن چیزی که مقتضی ایمان و باور به خداست را نشان دهند، اگر این کار را توانستیم انجام دهیم در فاز روانی و معنوی به مردم کمک کرده‌ایم در غیر این صورت هر کار دیگری را انجام دهیم که صرفا تحلیل و تبیین باشد به درد مردم نمی‌خورد چون مردم درگیر و گرفتار هستند و امروز باید دردی از مردم دوا کرد.

براساس آخرین آمار اعلام شده تا عصر امروز (بیست و ششم اسفند۹۸) شمار مبتلایان به بیماری کرونا در استان فارس به ۲۹۵ نفر رسیده است. در ۲۴ساعت گذشته ۲ نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند که با احتساب آنها تا کنون ۱۱ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در این استان فوت کرده‌اند.   

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha