۲۶ اسفند ۱۳۹۸، ۱۷:۰۱
کد خبرنگار: 808
کد خبر: 83717148
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

 بیم از شیوع کرونا؛ آمریکا تجمع‌های بیش از ۵۰ نفر را ممنوع کرد

تهران – ایرنا – مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا روز دوشنبه برگزاری هرگونه تجمع و گردهمایی با حضور بیش از ۵۰ نفر یا بیشتر را در هشت هفته آینده در سراسر این کشور ممنوع اعلام کرد.

 به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس از شیکاگو؛ این نهاد افزود: از آنجا که برگزاری رخدادها و گردهمایی بزرگ، موجب افزایش و تسریع گسترش این بیماری می شود، باید لغو شده و یا به تعویق افتند.

این نهاد افزود: مردم در هرگونه مراسم و گردهمایی باید تدابیر و اقدامات احتیاطی مناسب مانند شستن دستان و حفظ فاصله فردی را رعایت کنند.

حتی پیش از صدور این بیانیه هشدار آمیز، بخش هایی از ایالات متحده به شهر ارواح تبدیل شده بود و بخش های دیگری نیز مانند پارک های تفریحی، سواحل چایخانه ها، قهوه خانه ها و رستوران ها در حال تخلیه و تعطیل شدن هستند.

براساس آخرین آمار اعلام شده در آمریکا؛ تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به بیش از ۳۸۰۰ و تعداد فوت شدگان به ۶۹ تن رسیده و ۷۳ تن نیز  بهبود یافته اند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که در آغاز این بحران، خطرهمه گیری ویروس کرونا را ناچیز خوانده بود،  اما پس از آنکه مشخص شد کشورش تجهیزات کافی برای تشخیص مبتلایان به کرونا و درمان آن در اختیار ندارد، با انتقادهای گسترده مواجه شد، سرانجام مجبور شد در آمریکا وضع اضطراری اعلام کند.

ترامپ که گفته شده نتیجه آزمایش کرونای او منفی است، روز یکشنبه که در آمریکا «روز ملی دعا» است، از طریق شبکه اینترنت در این مراسم شرکت کرد.

شهرهای بزرگ آمریکا در پایان هفته گذشته تدابیری را برای قرنطینه شروع کرده اند، به گونه ای که سینماهای این کشور از ۲۰ سال گذشته تاکنون پذیرای کمترین تماشاچی بوده اند.

«آنتونی فاوسی» مدیر انستیتوی ملی بیماری های عفونی در گفت وگو با (NBC ) تاکید کرد آمریکایی ها باید «خیلی بیشتر» از اکنون، از خود مراقبت کنند.

«بیل دو بالیزیو» شهردار نیویورک روز یکشنبه گفت که برای تعطیل کردن مدارس مردد است، زیرا می ترسد این تعطیلی تا پایان سال تحصیلی و شاید هم  برای مدتی بیشتر طول بکشد.

چندین ایالت هم تصمیم به بستن فروشگاه ها و رستوران ها گرفته اند.

نگرانی از همه گیری بیشتر ویروس کرونا، باعث آشفتگی های عمده ای در اقتصادها و بازارهای مالی کشورهای غربی شده و شرکت تجهیزات ورزشی معروف "نایک" از تعطیلی فروشگاه های خود در آمریکا، کانادا و اروپای غربی خبر داده است.

همچنین برقراری ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های جدید برای مسافران بازگشته از اروپا در چارچوب مقابله با شیوع ویروس کرونا در آمریکا، باعث هرج و مرج در فرودگاه‌های این کشور شد، عمدتا به این علت که فرودگاه‌ها، ظرفیت متناسب با هجوم مسافران در انتظار معاینات پزشکی را ندارند.

رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه گذشته ممنوعیت ورود اروپایی ها به جز انگلیسی ها به ایالات متحده را اعلام کرد که از نیمه شب جمعه تا شنبه به مرحله اجرا درآمد. این تصمیم سپس شامل حال انگلستان و ایرلند شد که از نیمه شب دوشنبه تا سه شنبه به مرحله اجرا درآمد.

حق ورود به ایالات متحده از مقصد اروپا، به شهروندان آمریکا و افراد دارای اقامت دائم این کشور، محدود شده است که بسیاری از آنها نگران بازگشت به کشورشان هستند.

مقامات آمریکا ۱۳ فرودگاه را برای بازگشت مسافران از اروپا به این کشور در نظر گرفتند و اقدامات لازم را برای معاینات پزشکی و قرنطینه کردن مسافران در خانه ها را شروع کردند. در شماری از این فرودگاه ها،  هرج و مرج کامل رخ داده،  زیرا مسافران برخلاف دستورالعمل های مقامات بهداشتی در خصوص پرهیز از تجمع، مجبور هستند ساعت های طولانی در سالن های نسبتا کوچکی که مناسب ازدحام جمعیت نیست، در انتظار بمانند.

عکسی از فرودگاه بین المللی اوهار در شیکاگو منتشر شده در شبکه اجتماعی توئیتر، پایانه شلوغ این فرودگاه را نشان می دهد که شبیه به ایستگاه های مترو یک شهر بزرگ است و مردم شتابان به نظر می رسند. ناشر این عکس نوشته است: مسافران بازگشته از اروپا مجبور بودند ۶ ساعت صبر کنند تا چمدان های خود را دریافت کنند و بین دو تا چهار ساعت هم «شانه به شانه» برای گذر از گمرک در انتظار بمانند. این وضع در فرودگاه های دالاس و نیویورک هم گزارش شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha