ضد عفونی روزانه ۴۶ روستای رازوجرگلان برای مقابله با کرونا

بجنورد- ایرنا- بخشدار جرگلان شهرستان مرزی راز و جرگلان خراسان شمالی گفت: به منظور انجام اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با ویروس کرونا، ۴۶ روستای این منطقه هر روز ضدعفونی و گندزدایی می‌شود.

پولاد نجاهی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ضدعفونی‌کردن روزانه خیابان‌ها، معابر روستایی، مینی بوس ها و سواری های مسافربری از اقداماتی است که برای مقابله حداکثری با شیوع کرونا انجام می‌شود و در این زمینه دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی و اهالی روستاها نیز مشارکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه اقلام بهداشتی نظیر ماسک و ماده ضدعفونی کننده بین خانوارهای روستایی نیازمند و دارای بیماری های خاص با همکاری خانه های بهداشت در روستاها توزیع می شود، خاطر نشان کرد: در همه روستاهای جرگلان کمیته پیشگیری از کرونا با حضور دهیاران، بهورزان خانه بهداشت، اعضای شورای اسلامی، فرماندهان پاسگاه انتظامی و ائمه جماعت روستا شکل گرفته است، که وظیفه این کمیته شناسایی افراد جدیدی است که از مناطق دیگر وارد روستا می شوند تا در صورت مشاهده موارد مشکوک، فرد را به مراکز بهداشت برای انجام تست های اولیه معرفی کنند.

نجاهی با بیان اینکه اینکه سه واحد تولیدی فعال در روستاهای  جرگلان، ماسک یکبار مصرف و ماسک قابل شست وشو تولید می کنند، افزود: این واحدهای تولیدی هم اکنون در مناطق یکه صعود، حسن آباد و  توتلی فعال هستند و  ظرفیت تولید روزانه ۳۰۰۰ماسک را دارند.

وی با اشاره به برگزاری چندین دوره آموزشی برای دهیاران در کنترل بیماری کرونا توسط خانه‌های بهداشت روستایی بیان کرد: علاوه بر آموزش‌های عمومی، تاکنون تعداد زیادی از مردم روستاهای بخش جرگلان با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان آموزش‌های لازم را در زمینه پیشگیری از ویروس کرونا فرا گرفته اند.

بخشدار جرگلان تصریح کرد: تنها انتظاری که از روستاییان بومی ساکن در دیگر شهرستانهای استان و کشور داریم این است که در این شرایط به این منطقه سفر نکنند و دیدار با اقوام خود را در زمان دیگری داشته باشند.

بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شمار مبتلایان بیماری کرونا در خراسان شمالی تا امروز به ۴۶ نفر رسیده است و تاکنون مرگ ۵ نفر بر اثر این بیماری در استان قطعی شده است.

خراسان شمالی دارای ۳۰۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان است که بیشتر این مساحت در شهرستان راز و جرگلان واقع است.

این شهرستان سه بخش و ۶ دهستان با جمعیت ۷۰ هزار نفر دارد و ۹۵ درصد جمعیت این منطقه روستایی هستند.

راز، مرکز شهرستان مرزی راز و جرگلان در ۱۲۰ کیلومتری مرکز خراسان شمالی قرار دارد و بیشترین تمرکز جمعیتی قوم ترکمن این استان در راز و جرگلان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha