۲۴ اسفند ۱۳۹۸، ۸:۲۵
کد خبرنگار: 2331
کد خبر: 83712845
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

حیات هنری به آسیای شرقی باز می‌گردد

تهران – ایرنا – چین، کره جنوبی و ژاپن درپی اعمال محدودیت‌های سخت برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، شروع به بازگشایی موزه‌های خود کرده‌اند.

موزه هنرهای معاصر شانگهای و موزه شانگهای بدنبال جلوگیری از گسترش بیماری کرونا در پایان تمهیدات سختگیرانه برای مهار کرونا در چین، درهای خود را به روی بازدیدکنندگان گشوده اند.  

موزه های چین، کره جنوبی و ژاپن پس از انجام اقدامات لازم همچون آزمایش و قرنطینه افراد به منظور مهار گسترش ویروس کرونا موسوم به کووید – ۱۹، تصمیم به ازسرگیری فعالیت های خود گرفته اند.

موزه هنرهای معاصر شانگهای (PSA) که به برگزاری جشنواره دو سالانه هنری شانگهای معروف است و همچنین موزه شانگهای از روز جمعه ۲۳ اسفند/ ۱۳ مارس، گشایش یافتند. هر دو موزه از اواخر ژانویه (اوایل بهمن) زمانی که سراسر چین برای مهار کرونا قرنطیه شد، تعطیل شدند.

در این میان، موزه ملی هنرهای معاصر و مدرن کره جنوبی قصد دارد به طور آزمایشی چهار شعبه مختلف خود را در روز ۲۳ مارس (۴ فروردین ۹۹) بازگشایی کند و موزه هنری کیوکرا (Kyocera) در شهر کیوتو که یکی از قدیمی ترین موزه های هنری ژاپن است، در روزهای ۱۹، ۲۰ و ۲۳ مارس (۲۹ اسفند ۹۸ و ۱ و ۴ فروردین ۹۹) نمایش خصوصی خواهد داشت و سپس در روز ۴ آوریل (۱۶ فروردین ۹۹) به روی عموم باز می شود. این موزه از سال ۲۰۱۷ برای گسترش فضای بازدید تعطیل شده است.

از سویی، انتظار می رود که موزه هنرهای معاصر توکیو و موزه هنرهای شهری توکیو روز ۳۱ مارس (۱۲ فروردین ۹۹) گشایش یابد.

سخنگوی موزه هنرهای معاصر شانگهای گفت که براساس پروتکل های رسمی، هر روز فضای موزه را ضدعفونی می کنیم و تمامی کارکنان موزه آموزش های لازم را دیده اند.

وی افزود: همچنین یک فضای قرنطینه موقت در هر طبقه فراهم کرده ایم تا در صورت لزوم مورد استفاده قرار گیرد، ضمن اینکه درجه حرارت بدن بازدیدکنندگان آزمایش شده و قبل از ورود، کارت شناسایی و کد سلامت ثبت شده شان گرفته می شود.

روزنامه هنر در گزارشی در این خصوص نوشت: چین یک اپلیکیشن کنترل سلامت طراحی کرده است که تازه ترین سوابق مسافرتی کاربران برای ثبت ابتلای احتمالی به کووید – ۱۹ را تائید می کند.

موزه شانگهای از مراجعه کنندگان خواسته است قبل از مراجعه، بلیت خریداری کنند و هر فرد فقط می تواند یک بلیت بخرد. همچنین هر روز تنها ۲ هزار بازدیدکننده اجازه دارند از این موزه بازدید کنند.

دمای بدن مراجعه کنندگان کنترل می شود و این افراد نمی توانند بیش از دو ساعت در موزه بمانند.

کره جنوبی در کنار چین یکی از اولین کشورهایی بود که بیماری کرونا در آن شایع شد. این بیماری در حال حاضر اروپا و آمریکای شمالی را نیز گرفتار کرده است.

در حالی که انتشار ویروس کرونا در کره جنوبی اکنون تا حدودی کنترل شده، دولت این کشور به طور موقت و آزمایشی به مراکز فرهنگی و مدارس اجازه داده است از روز ۲۲ مارس (۳ فروردین ۹۹) فعالیت خود را از سرگیرند.

در همین حال، شماری از نگارخانه های تجاری در شانگهای طی پنجشنبه و جمعه فعالیت خود را از سرگرفته اند.

زندگی در این شهر ۲۴ میلیون نفری به آرامی آغاز می شود. این شهر از اواخر ژانویه (اوایل بهمن) تا حدی تحت قرنطینه قرار گرفت و تاکنون ۳۴۶ نفر در آن مبتلا شدند و سه نفر جان خود را از دست دادند.

اگرچه ۴۰ درصد از مقاصد گردشگری در شانگهای بازگشایی شده، اما اماکن هنری دیگر نقاط چین از جمله شهر پکن همچنان تا حد زیادی تعطیل است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha