۲۲ اسفند ۱۳۹۸، ۱۴:۴۷
کد خبرنگار: 2220
کد خبر: 83711571
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تشکیل قرارگاه جهادی شفا با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در خوزستان

اهواز - ایرنا - معاون هماهنگ کننده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان گفت: قرارگاه جهادی شفا با هدف پیگیری از شیوع ویروس کرونا و در راستای کمک رسانی به دولت جهت ضد عفونی ، امداد پزشکی، تهیه و توزیع ماسک و ژل دست، تشکیل شد .

به گزارش ایرنا سرهنگ پاسدار عبدالرضا حاجتی روز پنجشنبه در جلسه قرارگاه جهادی شفا با حضور جمعی از مقامات سپاه و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی اهواز اظهار داشت : برابر ابلاغ سپاه پاسداران مانند سایر بلایای طبیعی قرار شد سپاه استان در زمینه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در کنار دولت خدمت رسانی کند .

وی افزود: تشکیل قرارگاه جهادی شفا از اولین اقداماتی بود که در این راستا با همکاری دولت و دانشگاه علوم پزشکی  فعالیت خود را آغاز کرد .

معاون هماهنگ کننده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان ادامه داد: استفاده از ظرفیت بسیج ، پزشکان و پیرا پزشکان ، بهیاران و پرستاران برای کمک به دانشگاه علوم پزشکی برای مقابله با این ویروس از اقداماتی است که در دستور کار قرار گرفت .

وی تصریح کرد: همچنین در حوزه نقاهتگاه، تولید ماسک و ژل های ضد عفونی دست نیز برنامه هایی پیش بینی شده است .

سرهنگ پاسدار حاجتی گفت: در حوزه نیروی انسانی غیر تخصصی نیز از ظرفیت بسیج برای ایزوله کردن و ضدعفونی معابر و مکان های عمومی استفاده می شود .

وی اظهار داشت: سپاه استان با تمام توان و ظرفیت خود در کنار دانشگاه علوم پزشکی وارد میدان شده و ظرف روزهای آینده خبرهای خوبی را برای مردم استان منتشر خواهد کرد.

معاون هماهنگ کننده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان گفت: در این قرارگاه بسیج جامعه پزشکان و متخصصان تراز اول استان ، مسئولان اقشار سپاه و معاونت های مختلف حضور دارند .

وی بیان کرد: ضد عفونی تمامی معابر شهری ، اتوبوس ها، عابربانک ها و سطوح شهر از امشب آغاز می شود تا بتوانیم در کنار هم کمبودها را جبران و با این بیماری مقابله کنیم.

سرهنگ پاسدار حاجتی گفت: همچنین در شهرستان ها این قرارگاه در پایگاه های مقاومت بسیج تشکیل شده و کار تریاژ  به صورت خانه به خانه انجام می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تعداد بیماران قطعی مبتلا به ویروس کرونا در خوزستان تا ظهر ۲۱ اسفند که در بیمارستان‌های استان بستری هستند را ۶۹ نفر اعلام کرده است .

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از  یکصد کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha