۱۵ اسفند ۱۳۹۸، ۱۹:۲۹
کد خبرنگار: 2986
کد خبر: 83703294
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وارن از رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کنار رفت

نیویورک- ایرنا- سناتور ماساچوست و داوطلب انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پس از شکست در سه شنبه بزرگ، از دور رقابت‌های درون حزبی دموکرات‌ها کنار رفت.

الیزابت وارن روز پنج شنبه اعلام کرد که دیگر به رقابت ادامه نمی‌دهد و ستادهای تبلیغاتی خود را به حالت تعلیق درمی‌آورد اما تا کنون نگفته است که از کدام داوطلب دیگر حمایت خواهد کرد.

با کناره گیری این سناتور دموکرات، تنها جو بایدن معاون اول ریاست جمهوری باراک اوباما و برنی سندرز داوطلب سوسیال دموکرات و سناتور ایالت ورمونت در رقابت‌های درون حزبی دموکرات‌ها حضور دارند.

در این رقابت‌ها، تولسی گابارد هم حضور دارد که با وجود به دست آوردن کمترین تعداد نمایندگان یا موکلان ایالتی، به عنوان تنها زن در انتخابات درون حزبی به رقابت می‌پردازد.

منابع خبری روز گذشته اعلام کرده بودند که وارن با جو بایدن و همچنین برنی سندرز تماس گرفته است.

جو بایدن در ایالت کارولینای جنوبی و همچنین ۱۰ ایالت دیگر توانست اکثریت نمایندگان ایالتی برای کنوانسیون ملی انتخابات دموکرات‌ها را به دست آورد و سندرز با وجود پیروزی در نیوهمپشایر، تنها در چهار ایالت به پیروزی رسید.

مایکل بلومبرگ هم در انتخابات بزرگ روز سه شنبه تنها در منطقه ساموآ به پیروزی رسید و برخلاف صرف نزدیک به ۵۰۰ میلیون دلار هزینه انتخاباتی در حدود ۱۰۱ روز، روز چهارشنبه اعلام کرد که به نفع جو بایدن کناره‌گیری می‌کند.

هنوز سرنوشت ۳۳ ایالت دیگر مشخص نشده است و باید تا ماه ژوئن منتظر ماند که کدام یک از این داوطلبان باقی مانده در حزب دموکرات، به رقیب نهایی دونالد ترامپ تبدیل خواهند شد.

برخی از کارشناسان انتخابات آمریکا، کناره‌گیری وارن را با وجود نزدیک بودن افکار وی به سندرز، به معنای افزوده شدن سبد آرای این سناتور سوسیال دموکرات ندانسته‌اند و معتقدند بسیاری از لیبرال‌هایی که جذب وارن شده بودند با مبانی تهاجمی سندرز مشکل دارند و راضی خواهند بود ترامپ یک دوره دیگر بماند تا اینکه بخواهند شاهد انقلابی باشند.

رقابت‌های انتخاباتی درون حزبی در ادامه ماه مارس، ماه مه و ماه ژوئن پیگیری می شود و در ماه ژوئیه کنوانسیون ملی احزاب با حضور  سه هزار و ۹۷۹ نماینده که آماده تعهد به نامزدها هستند، وجود دارند. از این رو، هر داوطلبی که بتواند یک هزار و ۹۹۰ رای نماینده را به خود اختصاص دهد، نامزد نهایی حزب برای انتخابات سراسری ماه نوامبر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha