۲ اسفند ۱۳۹۸، ۱۳:۳۹
کد خبرنگار: 2058
کد خبر: 83683779
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

امام جمعه مشهد: برنده اصلی انتخابات اسلام و ایران است

مشهد- ایرنا- امام جمعه مشهد گفت: با مشارکت مسوولانه اقشار مختلف مردم در انتخابات سرنوشت ساز امروز، برنده اصلی، اسلام و نظام ولایی ایران اسلامی است.

آیت الله سیداحمد علم الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد افزود: رهبر معظم انقلاب در سخنان اخیر خود فرمودند شرکت در انتخابات واجب شرعی است و برخی مراجع دیگر نیز همین نظر را اعلام کردند.

وی ادامه داد: ممکن است برخی افراد، مقلد مراجعی باشند که این اعلام نظر را نکرده‌اند اما ما از پیامبر اسلام (ص) روایت داریم که هرکس صبح برخیزد و به امور مسلمین اهتمام نورزد مسلمان نیست لذا بارزترین امور مسلمین شرکت در انتخابات و تعیین سرنوشت مسلمین است.

وی گفت: در فضای مجازی گروهی مغرض به نقل از من نوشتند که هرکس در انتخابات شرکت نکند مسلمان نیست، در حالی که این سخن از من نیست بلکه از پیغمبر اسلام (ص) است. 

امام جمعه مشهد افزود: ممکن است کسانی ملتزم به شرع نباشند، اما شرکت در انتخابات حق عقلانی هر انسان است، شرکت یا عدم شرکت در انتخابات مانند اختیار در غذا خوردن نیست، اگر شما از این حق استفاده نکنید دیگران استفاده می کنند و سرنوشت شما را رقم می زنند که می تواند بر خلاف نظر و عقیده شما باشد.

وی ادامه داد: برای راه یافتن افراد به مجلس، حتی یک رای نیز تعیین کننده است، شاید آن یک رای همان رای من و شما باشد.

وی گفت: با رای دادن می‌توانیم افراد مومن، صالح، کارآمد، دلسوز و انقلابی را به مجلس بفرستیم، رای ما باید توام با درایت، شناخت و اطلاعات باشد و کسانی را انتخاب نکنیم که بعدا بروند در اروپا و آمریکا نوکر و کلفت دشمنان انقلاب شوند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha