کمک‌های خیرین باید در جهت افزایش کیفیت سلامت و زندگی باشد

تهران - ایرنا - معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: موسسات خیریه، پول و کمک‌های خیرین را در جایی هزینه کنند که افزایش بقا دهد یا ارتقا کیفیت زندگی را به همراه داشته و سبب کاهش مرگ ومیر شود.

ایرج حریرچی روز جمعه در هفدهمین مجمع خیرین موسسه خیریه امدادگران عاشورا افزود: سال ۹۶ مردم ایران از درآمدهای خود ۱۳۷ هزار میلیارد صرف سلامت کردند.
وی ادامه داد: در کشورهای اروپایی خیرین ۱۰ تا ۱۵ درصد هزینه سلامتی و نیازمندان را پوشش می دهند اما در ایران زیر یک درصد است. 
حریرچی تصریح کرد: اگر بیماری داروی شیمی درمانی می خواهد باید در راستای درمان دارو پزشک و بیمار توجیهاتی برای هزینه دارویی وجود داشته باشد.
معاون وزیر بهداشت گفت: باید درمانی برای بیماران انجام داد که موثر است و تاثیر دارد. خدمات خیرین و موسسات باید در این جهت باشد.
حریرچی ادامه داد: ما و شما اگر از پول بیت المال صرف درمان بیماران می کنیم، هزینه ها را باید در راستای درمان بیماران انجام دهیم تا سلامت حاصل شود.
معاون وزیر بهداشت گفت: باید نتایج برخی اقدامات که در زمینه سلامت انجام می گیرد، اندازه گیری شود. 
حریرچی تاکید کرد: موسسه امدادگران عاشورایی با وجود هیات امنا و هیات مدیره مقتدر، عین خیر است اما باید این سرمایه عظیم در جهت الگوسازی در جامعه سلامت قرار بگیرد.

حمایت از بیماران سرطانی و صعب العلاج 
نصراله فتحیان رییس هیات مدیره و  مدیر عامل موسسه امدادگران عاشورایی نیز در این مراسم ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت فاطمه(س) و بزرگداشت روز مادر و همچنین فرارسیدن ۴۱ امین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و یادبود اربعین شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و یارانش با ارائه گزارش کار این موسسه و خیرین سراسر کشور گفت: موسسه خیریه امدادگران عاشورایی حامی بیماران مبتلا به سرطان و صعب العلاج، یک خیریه غیر سیاسی، غیر انتفاعی و مردم نهاد است که در چهار چوب قوانین و مقررات نظام مقدس جمهوری اسلامی و مطابق اهداف و وظائف تعریف‌ شده در اساسنامه خود فعالیت می‌کند.
وی افزود: توجه این خیریه رسیدگی و کمک به بیماران مبتلا به سرطان و صعب العلاج است که از پرهزینه‌ ترین بیماری‌ ها بوده و معمولاً درمان طولانی مدتی را به خانواده‌ها تحمیل می‌ کند.

هفدهمین مجمع خیرین موسسه خیریه امدادگران عاشورا با حضور سرلشکر رحیم صفوی مشاور رهبر معظم انقلاب، محمدرضا شانه ساز رییس سازمان غذا و دارو، و جمعی از پزشکان و خیرین برگزار شد.

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha