۲۲ بهمن ۱۳۹۸، ۱۵:۴۳
کد خبرنگار: 1215
کد خبر: 83671032
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده انصارالله یمن در عراق: انقلاب ایران عزت جهان اسلام است

بغداد – ایرنا – نماینده جنبش انصارالله یمن در عراق روز سه شنبه تاکید کرد که عزت و کرامت جهان اسلام در تبعیت از اصول و خط مشی انقلاب اسلامی ایران است.

«محمد احمد القبلی» در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران فقط مختص ملت ایران نیست افزود: این انقلاب الگوی روشنی از عزتمندی و خودباوری است و اگر جهان اسلام دنبال عزت و کرامت است باید از اصول و آرمان های این انقلاب تبعیت کند.

وی خاطر نشان کرد که از چهل و یک سال قبل که انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) پیروز شد، نقطه عطف و تحولی در معادله های جهانی و عرصه روابط بین الملل ایجاد کرده است.

نماینده انصارالله یمن در عراق تاکید کرد که با وجود همه توطئه هایی که علیه این انقلاب شده اما هرگز از مسیری که ترسیم کرده منحرف نشده است.

القبلی سرنوشت جهان اسلام را در نهایت بازگشت به انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت که این انقلاب به مشعل و نور امید ملت های منطقه برای رهایی از حکام ظالم، استکبار و استبداد جهانی تبدیل شده است.

وی گفت که مردم مسلمان یمن امروز رویکرد و خط مشی انقلاب اسلامی ایران را در پیش گرفته و برای همین همانند ایران با انواع توطئه ها و چالش ها مواجه هستند.

این مبارز یمنی به همزمانی چهلمین روز شهادت سرداران شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همرزمانشان با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: خون این شهیدان بزرگوار نشان داد که همچنان در مسیر صحیح در حال حرکت هستیم.

القبلی تاکید کرد که استکبار می دانست سرداران شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در حال تبدیل شدن به الگوهای خیزش ملت های مسلمان علیه استکبار در منطقه هستند برای همین تصمیم به حذف فیزیکی آنها گرفت.

انصارالله به عنوان یکی از جنبش های اسلامی مهم در جهان اسلام متاثر از افکار امام راحل (ره) و انقلاب اسلامی ایران مبنی بر بیداری اسلامی اوائل دهه 90 قرن گذشته میلادی در یمن توسط «بدرالدین الحوثی» پایه گذاری شد و امروز «عبدالملک بدرالدین الحوثی» پسر او این جنبش اسلامی را در یمن رهبری می کند.

جنبش اسلامی انصارالله یمن به شدت مخالف حضور نیروهای نظامی بیگانه از جمله آمریکایی در منطقه است و معتقد به زوال رژیم صهیونیستی است و بر ضرورت همکاری و هم افزایی ملت ها و کشورهای منطقه با یکدیگر تاکید می‌کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha