کارشناس عراقی: انقلاب ایران نقطه حرکت ملت‌ها شده است

بغداد – ایرنا – کارشناس مسائل سیاسی عراقی گفت که انقلاب اسلامی ایران تبدیل به نقطه حرکت ملت‌های مختلف در دنیا شده است.

«نبیل العزاوی» امروز (یکشنبه) در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در بغداد به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران تاکید کرد که رسانه های مختلف غربی به این مسئله اعتراف کرده اند که انقلاب اسلامی ایران تبدیل به نقطه حرکت بسیاری از ملت ها در جهان شده است.
وی اضافه کرد که مقایسه ایران قبل و بعد از انقلاب اسلامی نشان می دهد که تا چه میزان این انقلاب مردمی بزرگ به رهبری امام خمینی (ره) توانسته است منشاء دستاوردهای بزرگی برای ایران شود.
به گفته وی، رهایی ملت ایران از نظام استبدادی شاه و طراحی یک نظام خاص سیاسی مبتنی بر پشتوانه مردمی یکی از مهمترین دستاوردهای این انقلاب است که نمی توان از کنار آن به سادگی عبور کرد.
وی ادامه داد که جدا از همه اینها انقلاب اسلامی ایران به اعتراف رسانه های غربی تبدیل به نقطه حرکت بسیاری از ملت ها برای دستیابی به آزادی و فرار از یوغ استبداد و روزنه امید برای ملت های در بند شده است.
وی با اشاره به چالش هایی از جمله وجود نیروهای اشغالگر و همچنین عادی سازی برخی از حکام منطقه با رژیم جعلی اسراییل گفت که تنها نقطه امید ملت های منطقه، جمهوری اسلامی ایران است که همچنان بر مقاومت تاکید می کند.
العزاوی خاطر نشان ساخت که ملت های منطقه که از اشغالگری و سیاست های رژیم صهیونیستی و حکام دست نشانده به تنگ آمده اند، به دنبال راه نجات هستند.
به گفته وی، ملت های منطقه راه نجات را در تمسک به آرمان ‌های  انقلاب اسلامی ایران می بینند.
وی تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران اینک تبدیل به نقطه امید برای آزادی از بردگی نوین شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha