استانداری خراسان جنوبی و بنیاد مستضعفان تفاهم‌نامه امضا کردند

بیرجند - ایرنا - با امضای تفاهم‌نامه محرومیت‌زدایی بین استانداری خراسان جنوبی و بنیاد مستضعفان، بنیاد علوی به عنوان دستگاه معین آبادانی و پیشرفت در شهرستان درمیان انتخاب شد. 

این تفاهم‌نامه در چهار زمینه مشارکت در اجرای پروژه‌های عمرانی و زیرساختی، اشتغال و کارآفرینی، فرهنگی آموزش و سلامت اجرایی می‌شود و هدف از اجرای پروژه‌های مدنظر در تفاهم‌نامه، محرومیت‌زدایی از شهرستان درمیان و توسعه این منطقه به منظور تثبیت و ماندگاری جمعیت است.

بنیاد مستضعفان با همین هدف، اقداماتی را در دیگر مناطق کشور انجام داده و شهرستان درمیان، چهاردهمین نقطه هدف این دستگاه برای اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدا است.

مدیرعامل بنیاد علوی روز جمعه در آیین امضای تفاهم‌نامه محرومیت زدایی شهرستان درمیان که با حضور استاندار خراسان جنوبی و رییس بنیاد مستضعفان برگزار شد گفت: چند سال است که بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی در مناطق محروم و کمتر برخوردار برای توانمندسازی ورود پیدا کرده و اقدامات در حوزه‌های مختلف گسترده بوده است. 

محسن منصوری افزود: در این ایام دهه فجر چند پروژه مهم عمرانی با مشارکت بنیاد علوی در خراسان جنوبی افتتاح شد که شامل پنج مدرسه و ۶ پروژه ورزشی است. 

وی یکی دیگر از اهداف سفر به خراسان جنوبی را انتخاب شهرستان درمیان به عنوان منطقه هدف آبادانی و پیشرفت عنوان کرد و گفت: در این راستا با هماهنگی استانداری سرمایه گذاری جدی برای توانمندسازی و محرومیت زدایی انجام می‌شود. 

مدیرعامل بنیاد علوی یادآور شد: شهرستان درمیان چهاردهمین نقطه هدف آبادانی بنیاد علوی انتخاب شده که پس از آن مطالعه مقدماتی انجام و زمینه‌های مختلف فعالیت تعریف شده است. 

وی گفت: در کنار دولت و دستگاه‌های اجرایی در چند حوزه ورود جدی و عملیاتی خواهیم داشت تا در راستای خدمت به مردم قدم برداریم.

منصوری با تاکید بر اینکه حوزه اشتغال و کارآفرینی محوری دوم فعالیت در این شهرستان است گفت: مساله فرهنگ، محور سوم بوده و آموزش و تربیت نیز در حیطه چهارم قرار دارد که در آن سرمایه‌گذاری جدی می‌شود. 

وی ادامه داد: حوزه سلامت هم به عنوان پیشران در دستور کار قرار می‌گیرد که امید است با کار مشارکتی و اقدام جدی و جهادی در فرصت سه تا پنج سال بخشی از مسایل و مشکلات را حل کنیم.

رییس بنیاد مستضعفان همچنین امروز به همراه استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسوولان به درمیان سفر و در نشست شورای اداری این شهرستان شرکت کرد. 

استان خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در ۱۰۵ کیلومتری شرق بیرجند است.

درمیان، نهبندان، سربیشه و زیرکوه چهار شهرستان مرزی این استان در مجاورت با افغانستان هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها