۱۶ بهمن ۱۳۹۸، ۲۱:۲۶
کد خبرنگار: 2108
کد خبر: 83662600
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

سه خبر کوتاه از بانه

۱۶ بهمن ۱۳۹۸، ۲۱:۲۶
کد خبر: 83662600
سه خبر کوتاه از بانه

سنندج - ایرنا - افتتاح ۲ واحد آموزشی در روستاهای نمشیر و رشید هلو، بهره برداری از ۱۴ واحد مسکن مددجویی و اهدای ۱۰۱ مورد کمک جهیزیه از جمله خبرهای کوتاه شهرستان بانه در روز چهارشنبه همزمان با پنجمین روز از ایام دهه فجر بود.

رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان بانه روز چهارشنبه در آیین بهره برداری از مدرسه ۲ کلاسه روستای نمشیر گفت: این مدرسه در زمینی به مساحت ۴۷۰ متر مربع و زیربنای ۱۷۰ متر مربع با ۲ کلاس و اعتبار سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات بنیاد برکت احداث شده است.

رضا خضری افزود: مدرسه یک کلاسه روستای رشید هلو نیز در زمینی به مساحت ۳۸۵ متر مربع و زیر بنای ۸۵ متر مربع با اعتبار ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات بنیاد علوی احداث شده است.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) بانه نیز در افتتاح ۱۴ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد امام خمینی (ره)  و اهدای ۱۰۱ مورد کمک هزینه تامین جهیزیه مددجویان زیر پوشش اظهار داشت:  امسال در راستای محرومیت زدایی و تامین مسکن مددجویان  ۶ واحد مسکن مددجویی شهری و چهار واحد روستایی احداث و چهار واحد شهری نیز خریداری شده است.

جلال فرقانی افزود: امسال ۲۴ واحد مسکن مدد جویی شهری و ۴۷ واحد روستای تعمیر و بازسازی شده که برای خرید، بازسازی و احداث این واحدها ۱۱ میلیارد و ۹۲۰ میلیون ریال از محل اعتبارات کمیته امداد امام خمینی(ره) هزینه شده است.

وی اضافه کرد: به ۱۰۱ نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد کمک جهیزیه با اعتبار ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلون ریال پرداخت شده که برای مددجویان مناطق محروم ۳۵ میلیون ریال و مددجویان شهری ۳۰ میلیون ریال پرداخت می شود.

فرقانی گفت: امسال به خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) ۱۵۰ میلیارد ریال کمک هزینه مستمری به صورت ماهیانه به حساب سرپرستان خانوار پرداخت شده و علاوه بر پرداخت مستمری به ۱۳۵ خانوار مستاجر نیز ماهیانه ۱۰ میلیون ریال پرداخت می شود.

امسال ۴۱ کلاس درس به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در بانه به بهره برداری رسید.

در شهرستان بانه پنج هزار و ۶۸۸ خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر جمعیت در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha