رییس سازمان دامپزشکی: در بخش کشاورزی و دامی موفق عمل کرده‌ایم

بجنورد- ایرنا- رییس سازمان دامپزشکی گفت: کشور در ۴۰ سال سپری شده از انقلاب اسلامی، در حوزه تولید بخش‌های کشاورزی و دامی عملکرد موفقی داشته و اتفاقات ارزنده‌ای افتاده است که یقینا در گام دوم انقلاب، موفقیت های بیشتری رقم خواهد خورد.

علیرضا رفیعی پور، چهارشنبه در جمع مدیران و کشاورزان شهرستان شیروان اظهار داشت: زیرساخت های بسیار مطلوبی در این حوزه ها فراهم شده که در حکم فونداسیون و پی‌ریزی تولید را دارد و نتایج و محصولات آن در ۴۰ سال دوم انقلاب درو خواهد شد.

وی به برخی از این موفقیت ها در بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: هم اینک ایران در دنیا رتبه نخست تولید ماهی قزل آلا، چهارم تولید عسل، هشتم مرغ، نهم تخم مرغ و رتبه دهم شیر را دارد و در خیلی از محصولات زراعی و باغی نیز در رده های اول تا سوم قرار گرفته است.

رفیعی پور در عین حال بر ضرورت جوانگرایی در همه عرصه ها در گام دوم انقلاب تاکید کرد و افزود: جوانان ما امروز از دانش و توانایی بالایی برخوردارند و باید به آنان اعتماد کرده و ضمن مشارکت دادن آنها در کارها،  تصمیم گیری را به آنان بسپاریم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی نیز گفت: در شرایط سخت کنونی کشور، سرمایه گذاری بخش خصوصی در حکم حمایت از اشتغال است که این کار کمتر از جهاد نیست.

رضا رجب زاده با بیان اینکه اقتصاد و اشتغال بزرگترین دغدغه کشور ما است، اظهار داشت: در شهرستان شیروان اجرای طرح های خوبی آغاز شده که به زودی بزرگترین پروژه گردشگری شرق کشور در این شهرستان کلنگ زنی خواهد شد.

وی افزود: در خراسان شمالی، پس از کشاورزی، گردشگری از پیشران های مهم توسعه استان است که با توجه به این بخش و اجرای طرح در این حوزه، می تواند زمینه اشتغالزایی و توسعه منطقه را فراهم سازد.

فرماندار شیروان نیز گفت: این شهرستان در بسیاری از شاخص های کشاورزی رتبه نخست استان را دارد و اینک ۷۰ درصد تولید مرغ استان مربوط به شیروان است.

امین رضا مرآتی اظهار داشت: شیروان در جذب اعتبارات اشتغال رتبه نخست استان را دارد که به زودی طرح های بزرگی را در این شهرستان کلنگ زنی و آغاز خواهیم کرد که می تواند به تولید شهرستان رونق دهد.

در سفر رییس سازمان دامپزشکی به شیروان، عملیات اجرایی ساخت مجتمع مرغ تخمگذار با ظرفیت ۱۰۰ هزار قطعه، گلخانه یک هکتاری محصولات صیفی و طرح سایه بان ۱.۵ هکتار از باغ های زردآلو و هلوی این شهرستان آغاز شد و ۲ طرح آبیاری نوین مزارع و واحد تولید بره پرواری به بهره برداری رسید.

شهرستان شیروان ۱۰۵ هزار هکتار عرصه زراعی و باغی با ۱۲ هزار بهره بردار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha