۱۴ بهمن ۱۳۹۸، ۱۷:۳۰
کد خبرنگار: 2365
کد خبر: 83659210
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

۸۰ درصد انرژی غذایی کشور در داخل تولید می ‌شود

تهران - ایرنا - سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: وضعیت امنیت غذایی کشور مطلوب است و بیش از ۸۰ درصد انرژی غذایی کشور در داخل تامین می‌شود.

به گزارش روزسه شنبه وزارتخانه مزبور، « عباس کشاورز » درباره وضعیت امنیت غذایی کشور افزود: انتظار می رود تا چند سال آینده این عدد افزایش یابد.

وی پیرامون تأمین اقلام دامی افزود: قیمت‌ کالاهای کشاورزی مانند مرغ و گوشت نسبت به سال گذشته مناسب‌ بوده و موجب آرامش بازار شده است.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی یادآور شد: وضعیت بارندگی امسال باعث افزایش تولیدات محصولات کشاورزی شده و اکنون بذر و مزارع از شرایط خوبی برخوردارند و برای دسترسی به بذر مشکلی وجود ندارد و در سفرهایی که به استان ها و شهرستان های مختلف کشور انجام شد مزارع شرایط مطلوبی داشتند.

وی گفت: پس از چندین سال خشکسالی در منطقه زابل که شامل پنج  شهرستان است، امسال آب فراوان شده و کشاورزان توانستند کشت پاییزه خوبی در این منطقه داشته باشند، همچنین با  وجود اینکه سیل در برخی مناطق شمالی ابتدای امسال خسارت وارد ساخت، امادر برخی مناطق دیگر باعث افزایش تولید برنج شده است.

کشاورز، وضعیت تولید محصولات کشاورزی در کشور را مناسب دانست و افزود: وضعیت تولید میوه، گوشت و سایر محصولات کشاورزی با تلاش کشاورزان خوب است و وزارت جهاد کشاورزی برای استمرار کشت همه نهاده‌ها را بیش از پیش تدارک دیده‌ است.

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha