۵ بهمن ۱۳۹۸، ۱۵:۲۴
کد خبر: 83647431
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۲ سال زندان برای تبعه فرانسوی به جرم جذب جوانان برای داعش

تهران- ایرنا- یک تبعه فرانسوی که به داشتن نقش اساسی در جذب جوانان در فرانسه برای نیروهای داعشی در سوریه متهم شده بود، عصر جمعه(چهارم بهمن‌ماه) در دادگاهی در پاریس به ۲۲ سال زندان محکوم شد.

به گزارش روز شنبه رادیو بین‌المللی فرانسه، «مُراد فارِس» ۳۵ ساله از سوی دادستان‌ها به عنوان کسی که نقش کلیدی در جذب جوانان فرانکوفون(کشورهای فرانسوی زبان) برای مبارزه در سوریه دارد معرفی شد.
به گفته آنها، فارس از اقدام‌های خود ابراز پشیمانی نکرد و پس از صدور حکم قاضی پریشان به نظر نمی‌رسید.

فارس در سال ۲۰۱۴ به ترکیه گریخت که در آنجا دستگیر و به فرانسه تحویل داده شد.

او اعتراف کرده که به طور غیرمستقیم در بکارگیری جوانان فرانسوی برای داعش و در درجه نخست از طریق فیلم‌هایی که ارسال می‌کرد نقش داشته و همچنین برای رسیدن تعدادی از مبارزان به سوریه کمک کرده است در حالی که به گفته دادستان‌ها، فارس به طور جدی در نبرد به همراه داعش شرکت کرده بود. او متهم است که به ده‌ها نفر در پیوستن به داعش کمک کرده است.



دوشنبه گذشته بود که هفت مرد در فرانسه به مشارکت در فعالیت‌های تروریستی، در شهر «برست» واقع در غرب این کشور دستگیر شدند که به گفته منابع قضایی، برخی از آنها عضو گروه تروریستی داعش هستند.
فرانسه از آغاز سال ۲۰۱۵ و با موجی از حملات افراط‌گرایانه که در مجموع ۲۵۵ نفر کشته شد، در معرض تهدید تروریستی مداوم است.

در ۱۳ نوامبر(۲۳ آبان) سال ۲۰۱۵، در پی یک رشته از حملات هماهنگ ‌شده تروریستی متشکل از تیرباران‌های دسته‌جمعی و بمب‌گذاری‌های انتحاری در مناطق یکم، دهم و یازدهم شهر پاریس ۱۳۰ نفر کشته و  ۳۶۸ نفر دیگر مصدوم شدند.

در سال‌های اخیر افزون بر ۵۰۰ نفر از شهروندان فرانسوی به عضویت داعش در عراق و سوریه در آمده‌اند.
2023

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha