۲ بهمن ۱۳۹۸، ۱۶:۳۵
کد خبرنگار: 2331
کد خبر: 83644480
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

ترامپ: از شرکت بوئینگ ناامید شدم

۲ بهمن ۱۳۹۸، ۱۶:۳۵
کد خبر: 83644480
ترامپ: از شرکت بوئینگ ناامید شدم

تهران– ایرنا– رئیس جمهوری آمریکا امروز(چهارشنبه دوم بهمن‌ماه) در حالی مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس را ترک می‌کند که با حضور در یک نشست خبری، از شرکت هواپیماسازی بوئینگ(به دلیل اوضاع نابسامان کنونی آن) بعنوان یک شرکت بسیار ناامیدکننده یاد کرد.

به گزارش خبرگزاری‌های غربی، دونالد ترامپ در این رابطه افزود: بوئینگ تا یک سال پیش، یکی از بزرگترین شرکت‌های جهان بود و ناگهان اتفاقاتی روی داد.
وی اضافه کرد: از بوئینگ که تاثیری فوق‌العاده داشت، بسیار ناامید هستم.

هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس که از پرفروش‌ترین‌ها بود از مارس(اردیبهشت) گذشته تاکنون به دنبال دو سقوط مرگبار این هواپیما در اندونزی و اتیوپی که به کشته شدن ۳۴۶ نفر انجامید، زمین‌گیر شده است و اجازه پرواز ندارد.
این روند سبب شد تا این شرکت هواپیماسازی آمریکایی با بحران مالی مواجه شده و درصدد استقراض ۱۰ میلیارد دلار از بانک‌های وام‌دهنده است.

انتقاد شدید از استیضاح‌کنندگان
او همچنین در این نشست خبری،‌ جلسه محاکمه‌اش در مجلس سنا را به باد انتقاد گرفت و تلاش دموکرات‌ها برای استیضاح را یک فریب دانست.
ترامپ گفت که حتی در صورت جریان داشتن جلسه محاکمه استیضاحش، سخنرانی سالانه‌اش را طبق برنامه انجام می‌دهد.
وی با اعلام رضایت از عملکرد تیم وکلای خود در جلسه استیضاح، گفت: شخصا دوست دارم در جلسه استیضاح شرکت کنم اما تیم وکلایم، با حضورم در جلسه استیضاح موافقت نخواهد کرد.

توجیه چرایی جلوگیری از شهادت دادن بولتون و پمپئو
ترامپ ادامه داد: ترجیح می‌دهد جلسه محاکمه استیضاحش طولانی‌تر شود تا مقام‌های ارشد کنونی و پیشین دولت آمریکا امکان شهادت در این جلسه را داشته باشند.
وی مدعی شد که شهادت شاهدان در جلسه استیضاح، نگرانی‌هایی در زمینه امنیت ملی به بار می‌آورد.
رئیس جمهوری آمریکا با وجود این توجیه، گفت: برعهده سناست که چطور در مورد مدیریت این جلسه تصمیم‌گیری کند، اما مایلم جان بولتون مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا و مایک پمپئو وزیر امور خارجه این کشور در این جلسه شهادت دهند.
ترامپ گفت: مشکل با بولتون این است که استیضاح یک مشکل امنیت ملی است. بولتون از برخی افکارم مطلع است و می‌داند درمورد مقام‌ها چه تفکری دارم. اگر افکارم در مورد یک رهبر خاص را فاش کند، چه اتفاقی می‌افتد و این خیلی مثبت نیست. او همچنین شهادت دادن پمپئو را یک ریسک برشمرد.

اعلام قوانین جدید برای محدود کردن سفر به آمریکا
رئیس جمهوری آمریکا در بخش دیگری از سخنان خود، از وضع قوانین جدید برای محدود کردن سفر اتباع برخی کشورها به آمریکا، با توجیه امنیت این کشور خبر داد.
او توضیح بیشتری در این زمینه نداد و گفت که تغییرات بزودی اعلام می‌شود.

دولت ترامپ قصد دارد هفت کشور بلاروس، اریتره، قرقیزستان، میانمار، نیجریه، سودان و تانزانیا را به فهرست کشورهایی اضافه کند که اتباع آن با محدودیت‌هایی برای سفر به آمریکا روبه‌رو هستند.2023
 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha