مکرون در تل‌آویو، از یهودی‌ستیزی در فرانسه ابراز نگرانی کرد

تهران - ایرنا - رئیس جمهوری فرانسه که به تل آویو سفر کرده، برای نشان دادن خوش‌خدمتی خود به مقامات رژیم صهیونیستی، نسبت به افزایش اقدامات یهودی‌ستیزانه در کشور خود ابراز نگرانی و از مقابله با چنین اقداماتی، اعلام حمایت کرد.

«امانوئل مکرون» که پیشتر هم نسبت بهیهودی ستیزی در فرانسه هشدار داده و نخست وزیر فرانسه نیز جلیقه زردهای ناراضی از سیاست های دولت را متهم به چنین اقدام‌هایی کرده بود، این بار در قلب سرزمین‌های اشغالی، نگرانی خود نسبت به اقدام‌ها علیه جامعه یهودی فرانسه را اعلام کرده است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه،‌ «امانوئل مکرون» رییس جمهوری فرانسه در پیامی که روز چهارشنبه به مناسبت سفرش به اسرائیل برای بزرگداشت هفتاد و پنجمین سالگرد آزادی اسرای اردوگاه مرگ آشویتز در جریان جنگ جهانی دوم، منتشر شد از آنچه «مبارزه روزمره خود علیه یهودی‌ستیزی» خواند، دفاع کرد.

مکرون در این پیام که متن آن روز چهارشنبه همچنین به زبان عبری در روزنامه آحارنوت مهمترین روزنامه اسرائیلی چاپ شده گفت: سکوت در برابر اقدامات یهودسیتزانه، به معنای همدستی با اینگونه اقدامات است.

مکرون در جریان سفر به سرزمین های اشغالی، قبل از حضور در نشست روز پنجشنبه با حضور 40 نفر از سران کشورهای خارجی برای بزرگداشت هولوکاست در بیت المقدس، مکرون در طول روز مذاکرات دیپلماتیک خود را خواهد داشت.

او صبح چهارشنبه با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل دیدار کرد و قرار است با همتای اسرائیلی خود و پس از آن با «بنی گانتز» رئیس حزب آبی - سفیر رژیم اسرائیل گفت و گوهایی داشته باشد. او همچنین بعد از ظهر امروز - چهارشنبه -  در رام‌الله با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار خواهد کرد.

 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha