۲۹ دی ۱۳۹۸، ۱۵:۲۹
کد خبرنگار: 911
کد خبر: 83640047
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

صیانت از بیت المال جزو وظایف مهم شهرداری هاست

۲۹ دی ۱۳۹۸، ۱۵:۲۹
کد خبر: 83640047
صیانت از بیت المال جزو وظایف مهم شهرداری هاست

قزوین - ایرنا - رئیس کل دادگستری قزوین گفت: صیانت و حفاظت از بیت المال و اموال عمومی یکی از وظایف مهم شهرداری‌ها به شمار می‌رود که مدیران شهری باید به این موضوع با جدیت توجه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین نورالله قدرتی روز یکشنبه در دیدار شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر قزوین با وی گفت: فضای ایجاد شده در شهر نشانه وفاق و همدلی اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری قزوین است که امیدواریم این روند تداوم یابد.

رییس کل دادگستری استان افزود: شهروندان از شهرداری توقع انجام فعالیت های اورژانسی را دارند که در کمترین زمان ممکن به انجام برسد و سریع بازخورد آن را ببینند.

این مقام ارشد قضایی استان گفت: اگر شهرداری در مسیر قانون حرکت کند دستگاه قضایی تمام قد از او حمایت خواهد کرد و نباید فراموش کرد که  شهرداری وظیفه صیانت و حفاظت از حقوق بیت المال  و عمومی را دارد.

وی گفت: در قزوین کارهای خوبی در زمینه امور شهری انجام شده یا در حال انجام است اما برای ارتقای کیفیت اجرای این امور شایسته است اعضای شورا به صورت نامحسوس ناظر انجام پروژه‌ها باشند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین اظهار داشت: امیدواریم مسایلی چون مشکلات پسماند،ساماندهی نیروهای مورد نیاز شهرداری، نظارت جدی بر مصرف بوجه فرهنگی شهرداری جهت ارتقای مسائل فرهنگی و کمک به سازمانها و نهادهای فرهنگی با رعایت مقررات قانونی با تلاش شورا و شهرداری هرچه زودتر حل و فصل شود.

وی با تاکید بر نظارت بیشتر برای ارتقای کیفی در اجرای طرح های مرتبط با شهرداری و ساخت و سازها، گفت: طرح های شهرداری باید با آینده نگری حداقل 50 ساله اجرا و تکمیل شوند تا هزینه های بیت المال کاهش یافته و آیندگان نیز از آنها بهره ببرند.

رییس کل دادگستری قزوین همچنین تصریح کرد: در اجرای طرح های عمرانی و شهری بهتر است مناطق محروم در اولویت باشند.

سرخط اخبار استان‌ها