۱۳ مهر ۱۳۸۳، ۰:۰۱
کد خبر: 8364001
T T
۰ نفر
شهرک نشینان صهیونیست از "گوش کاتیو" فرار می کنند # قدس، خبرگزاری جمهوری اسلامی 13/07/83 خارجی.اسراییل.نظامی. صهیونیست های ساکن شهرک "گوش کاتیو" در نوار غزه از بیم واکنش مبارزان فلسطینی به عملیات تهاجمی رژیم صهیونیستی در شمال این نوار در حال جمع آوری وسایل زندگی خود برای فرار از شهرک یادشده هستند. منابع فلسطینی روز دوشنبه گفتند: بیم و هراس شهرک نشینان صهیونیست بویژه ساکنان "گوش کاتیو" را فراگرفته و آنهااقدام به فرار از این شهرک کرده اند.
این منابع افزودند: گوش کاتیو را باید نخستین سنگر نظامی صهیونیست ها دانست که در برابر اراده مردم فلسطین فرو می ریزد حال آنکه اردوگاه جبالیا پس از شش روز حمله هوایی و زمینی ارتش اسراییل همچنان پابرجا ایستاده است.
در جریان حمله شش روز اخیر نظامیان صهیونیست در شمال نوار غزه از جمله اردوگاه جبالیا نزدیک به 80 نفر شهید و بیش از 250 نفر زخمی شدند. به گفته منابع فلسطینی، برتری نظامی رژیم صهیونیستی بر کسی پوشیده نیست، اما نشانه ها حاکی از آن است که صهیونیست ها مانند سال 1379 خورشیدی که ناچار شدند از خاک لبنان فرار کنند باید یک بار دیگر طعم تلخ شکست را در نوار غزه بچشند از همین رو است که مبارزان فلسطینی نام عملیات و رویارویی خود با اشغالگران را "روزهای روشنایی" نهاده اند. این منابع تاکید کردند که سرانجام اراده و عزم قیامگران انتفاضه به بار خواهد نشست و این بار نه فلسطینیان بلکه شهرک نشینان باید از بیم جان، خانه هایی را که در زمین های کشاورزان فلسطینی ساخته اند، رها کنند. از سوی دیگر رسانه های نوشتاری رژیم صهیونیستی امروز نوشتند: ارتش اسراییل برای رهگیری موشک های قسام رادارهای ویژه پیرامون اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه نصب کرده است. بر پایه این گزارش، سه دستگاه رادار به طول سه متر به وسیله یک سازمان نظامی اسراییلی موسوم به "رافایل" در نزدیکی جبالیا نصب شده و این سازمان در حال آزمایش ضریب دقت این رادارها است. به ادعای رسانه های نوشتاری رژیم صهیونیستی مانند "معاریو" و "هاآرتص"، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" بین 100 تا 200 فروند موشک "قسام" در اختیار دارد که برد آنها به 10 کیلومتر می رسد. حماس این موشک ها را در واکنش به جنایت مستمر ارتش اسراییل، به سرزمین اشغالی 1948 میلادی شلیک می کند. خاورم/2088/2087/265/1431
۰ نفر