۱۹ دی ۱۳۹۸، ۱۰:۵۷
کد خبرنگار: 2331
کد خبر: 83627230
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تکرار ادعای آمادگی آمریکا برای مذاکرات بدون پیش‌شرط با ایران

تهران – ایرنا – سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد بار دیگر ادعا کرد که این کشور برای مذاکرات بدون پیش‌شرط با ایران به‌منظور جلوگیری از تشدید تنش در منطقه آماده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، «کلی کرفت» سفیر آمریکا در سازمان ملل با ارسال نامه ای برای شورای امنیت این سازمان اعلام کرد که واشنگتن آماده است بدون پیش شرط وارد مذاکرات جدی با ایران شود، تا از به خطر افتادن هرچه بیشتر صلح و ثبات بین المللی و آنچه وی تشدید تنش از سوی ایران خواند، ‌ جلوگیری به عمل آید.

آمریکا در عین حال در این نامه ترور سردار قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه را اقدامی برای دفاع از خود برشمرد و وعده داد برای محافظت از نیروها و منافع آمریکایی، ‌ اقدامات لازم و بیشتری را در خاورمیانه در پیش خواهد گرفت.  

سفیر آمریکا در سازمان ملل در نامه خود اینگونه ادعا کرد: ترور سلیمانی به موجب بند ۵۱ منشور سازمان ملل موجه است و آمریکا برای اتخاذ اقدامات بیشتر در منطقه به منظور محافظت از نیروها و منافع خود، ‌ آمادگی دارد.

به موجب بند ۵۱ منشور سازمان ملل، کشورهای امضاکننده این بند ملزم هستند به شورای امنیت در مورد اقدامات شان در جهت اعمال حق دفاع از خود، فورا گزارش دهند. ۹۱۰۹

ایران نیز حمله به پایگاه نظامی آمریکا در عراق را مطابق با حق دفاع از خود دانست. مجید تخت روانچی نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در نامه ای به دبیرکل این سازمان، حمله موشکی به پایگاه نظامی آمریکا در عراق را مطابق اصل حق دفاع از خود برشمرد.

وی همچنین پیش از حمله موشکی جمهوری اسلامی ایران به پایگاه نظامی آمریکا در نامه ای انتقام از خون فرمانده شهید سپاه قدس را حق ذاتی ایران در دفاع از خود خواند.

سفیر ایران در سازمان ملل متحد در دیدار با دبیر کل این سازمان با تشریح مواضع ایران در مقابل اقدامات تحریک آمیز و بزدلانه آمریکا در ترور  سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی گفت: ایران برای گفت و گو و همکاری با کشورهای منطقه برای کاهش تنش آمادگی دارد.

روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها موشک بالستیک به سمت پایگاه عین‌الاسد آمریکا واقع در استان الانبار عراق خبر داد.
براساس این اطلاعیه، ده‌ها موشک زمین به زمین به این پایگاه آمریکایی اصابت کرد. انفجارها در پایگاه عین الأسد مهیب گزارش شد.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه ۸ نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی در مسیر فرودگاه بغداد به دستور دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و با شلیک از پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha