۱۷ دی ۱۳۹۸، ۸:۴۹
کد خبرنگار: 1270
کد خبر: 83623356
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

سردار سلیمانی دلبستگی‌ دنیوی نداشت

۱۷ دی ۱۳۹۸، ۸:۴۹
کد خبر: 83623356
سردار سلیمانی دلبستگی‌ دنیوی نداشت

مهاباد- ایرنا- رییس دانشگاه آزاد اسلامی بوکان گفت: سردار سپهبد قاسم سلیمانی به دنیا دلبستگی نداشت و تنها در راه خدا گام برمی‌داشت.

انور ضیایی عصر روز دوشنبه در مراسم میثاق دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان با شهید سردار سپهبد قاسم سلیمانی که در مسجد دانشگاه برگزار شد، با تبریک و تسلیت شهادت این سردار رشید اسلام، اظهار داشت: شهادت این فرمانده سپاه و همرزمانش سبب به وجود آمدن حرکتی خودجوش در دنیای اسلام، ایران و خط مقاومت شد.

وی افزود: شهادت سپهبد قاسم سلیمانی لکه ننگینی بر ‌پیشانی کسانی است که منطقه را جولانگاه خود می‌دانند و با دخالت‌های پنهان و آشکار خود هدفی جز به آشوب کشیدن این منطقه و تأمین اهداف خود ندارند.

وی ادامه داد: یکی از آرزوهای دیرینه سردار سلیمانی شهادت در راه خدا بود و وی در سایه عمل به قرآن یک تنه در مقابل تمام هیمنه استکبار ایستادگی کرد و به درجه شهادت نایل شد.

«ضیایی»، بیان کرد: ملت ایران گوش به فرمان مقام معظم رهبری هستند و استکبار جهانی در طول تاریخ انقلاب اسلامی بارها توطئه‌های مختلفی را طرحی کرده‌اند اما نتوانسته هیچ غلطی بکند.

وی با اشاره به اینکه امروز غم از دست‌دادن سردار سلیمانی همه مسلمانان جهان را داغدار کرده‌است، گفت: دنیا تا سال‌های سال از این شهادت و رشادت تحلیل‌ها خواهد داشت.

وی افزود: سردار سلیمانی تنها متعلق به ایران نبود و بلکه به تمام جهان اسلام تعلق داشت و در هرجایی که فریاد مظلومی بلند شد، فارغ از دین و مذهب و زبان به یاری آنان شتافت.

مسوول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه بوکان نیز در این مراسم با اشاره به شخصیت این شهید بزرگوار، گفت: سردار سلیمانی هیچگاه از خط قرمز عبور نکرد زیرا خط قرمز این شهید والامقام را اسلام، انقلاب و ولایت تشکیل می‌داد.

حجت‌الاسلام روح‌الله فتحی اظهار کرد: سردار سپهبد قاسم سلیمانی فردی بسیار ساده بوده و همه دارایی خود را در راه خدمت به اسلام و ولایت گذاشت.

وی افزود: دشمنان باید بدانند راه این شهیدان ادامه خواهد داشت و خون آنان بر زمین نمی‌ماند و از خون هر شهید، جوانی انقلابی رویش می‌کند و راهش را ادامه می دهد.

بامداد جمعه ۱۳ دی ماه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان جبهبه مقاومت حشد الشعبی پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید. 

بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.

در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha