۸۰۰ هکتار زمین کشاورزی به اهالی روستای «ولدکشته» قصرشیرین واگذار می‌شود

قصرشیرین- ایرنا- فرماندار قصرشیرین گفت: ۸۰۰ هکتار زمین کشاورزی به اهالی روستای بازسازی نشده «ولدکشته» این شهرستان واگذار می‌شود.

مرادعلی تاتار روز شنبه در جلسه بررسی وضعیت تعدادی از اهالی روستای مرزی و بازسازی نشده ولدکشته قصرشیرین، افزود: در سفر اخیر رییس بنیاد مستضعفان کشور با استاندار کرمانشاه طی توافقی مقرر شد با نظارت فرمانداری این مقدار زمین در اختیار مردم قرار گیرد.
وی اظهار داشت: از این میزان زمین، ۳۰۰ هکتار در اختیار افرادی که هیچ گونه خسارتی از قبل دریافت نکردند، قرار می گیرد و ۵۰۰ هکتار هم به صورت تعاونی زیرنظر ادارات مربوطه به افراد اهل این روستا واگذار می شود.
نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: زمین ها به صورت دیم و از اراضی منابع ملی تحت تملک بنیاد مستضعفان است.
تاتار اضافه کرد: برای بازگشت اهالی روستاهای بازسازی نشده دولت تلاش های زیادی انجام داده است تا با حضور آن ها در نوار مرز علاوه بر ایجاد امنیت در منطقه سبب ایجاد رونق و آبادانی در این مناطق شوند.

او اضافه کرد: روستاهای دشت خسروی در دوران جنگ تحمیلی خالی از سکنه شد و بعد از جنگ هم بر اساس مصوبه شورای امنیت ملی مبنی بر جلوگیری از ساخت و ساز تا فاصله ۱۵ کیلومتری از نوار مرز، اهالی این مناطق بلاتکلیف هستند.

وی بیان کرد: پس از آغاز کار بازسازی شهر قصرشیرین، اراضی این روستاها به شیلات واگذار شد که شامل اراضی ملی، کشاورزی و زمین های روستایی است.
فرماندار قصرشیرین محدوده روستاهای مناطق بازسازی نشده را بیش از هشت هزار هکتار اعلام کرد.

وی اضافه کرد که بازگشت اهالی این روستاها، علاوه بر رونق بخش کشاورزی و اقتصادی می تواند از نظر امنیتی هم مفید واقع شود.
شهرستان قصرشیرین در غرب کرمانشاه با ۲ بخش مرکزی و سومار و بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت، بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد.

شهرستان قصرشیرین ۵۶ روستا دارد که ۳۶ روستای آن هم اکنون خالی از سکنه است.
۳۶ روستای بازسازی نشده نوار مرزی قصرشیرین قبل از جنگ تحمیلی بیش از ۹ هزار تن جمعیت داشت.

سرخط اخبار استان‌ها