وزیر ورزش: بیشتر بدهی‌های استقلال و پرسپولیس پرداخت شده است

تهران- ایرنا- وزیر ورزش و جوانان گفت: بسیاری از بدهی‌های باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس پرداخت و به لحاظ مالیاتی هم شفاف‌سازی شده است.

«مسعود سلطانی‌فر» روز سه‌شنبه در این باره اظهار داشت: اکنون وضعیت این ۲ باشگاه  تا حدود زیادی ساماندهی شده است و موضوع تامین منابع و حامیان مالی به گونه‌ای حل شده که بدون اتکا به بودجه دولتی، با کمک‌های مردمی و  تبلیغات، هزینه‌های آنها  تامین می شود.

وزیر ورزش و جوانان افزود: علاوه بر سازماندهی ساختار ۲ باشگاه در زمینه مالیاتی در این زمینه و در نشستی با سازمان امور مالیاتی شفاف سازی کردیم.

وی اظهار امیدواری کرد که با تداوم روند برگزاری نشست ها در جهت شفاف سازی بیشتر مشکلات این ۲ باشگاه حل شود و بتوانیم هر یک روز که امکانپذیر باشد باشگاه های استقلال و پرسپولیس را واگذار کنیم، استقبال خواهیم کرد زیرا باشگاه های ورزشی  خصوصی، فرآیند رشد و توسعه را بهتر طی کنند.

ماجرای واگذاری سرخابی ها از آنجا آغاز شد که هیات وزیران دولت دهم در جلسه ششم مهرماه ۱۳۹۰، به‌ استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی و با توجه به تشکیل وزارت ورزش و جوانان و ضرورت حفظ سهم بخش دولتی در ورزش، سهام ۲ باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس و استقلال را از گروه یک بنگاه‌ها و فعالیت‌های اقتصادی موضوع ماده ۲ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی به گروه ۲ منتقل کرد تا به‌جای واگذاری صد درصد سهام این باشگاه‌ها، ۲۰ درصد از سهام‌شان در اختیار دولت باقی بماند و ۸۰ درصد باقی‌مانده را به بخش‌های خصوصی، تعاونی و عمومی غیردولتی واگذار کند اما با وجود این مصوبه تلاش‌های دولت دهم برای واگذاری این ۲ باشگاه نتیجه نداد.

سازمان خصوصی‌سازی با روی کار آمدن دولت یازدهم عزم خود را برای واگذاری این باشگاه ها جزم کرد و وعده داد که تا ۲۰ فروردین ماه سال ۹۳ و پیش از آغاز بازی‌های جام جهانی واگذاری این ۲ باشگاه انجام شود که اکنون قرار است این اتفاق تا پایان سال رخ دهد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha