۸ دی ۱۳۹۸، ۱۸:۱۲
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 83612785
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

سهم فرهنگ در بودجه ۹۹ بیش از هفت هزار میلیارد تومان است

همدان _ ایرنا _ معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سهم حوزه فرهنگ در بودجه سال ۹۹، هفت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شد که حدود ۳۳ صدم درصد بودجه عمومی دولت است.

علی اصغر کاراندیش روز یکشنبه در نشست صمیمی با اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان ملایر اظهار داشت: این رقم بودجه در سال ۹۸ حدود ۹ هزار میلیارد تومان بود که امسال میزان بودجه حوزه فرهنگی کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه سهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از این بودجه حدود ۱۵ درصد است بیان کرد: سال‌ها است که بودجه فرهنگی کم است و این رقم حدود ۲ درصد بودجه عمومی دولت است.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: در این راستا تلاش شد تا در چهار ساله اول دولت رقم بودجه حوزه فرهنگی به چهار برابر افزایش یابد و سهم استان‌ها نیز به ۶ برابر افزایش یافت.

کاراندیش گفت: با وجود افزایش بودجه و توزیع ۶ برابری به استان‌ها، اما باز هم شاهد مسائل و مشکلات در حوزه فرهنگی و هنری به ویژه در سطح شهرستان‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه نیازها متناسب با اعتبارات نیست افزود: علت آن این است که در هزینه کرد اعتبارات سیاست شفافی وجود ندارد و ۸۰ درصد اعتبارات در تهران و تنها ۲۰ درصد در حوزه شهرستان‌ها هزینه می‌شود که جوابگو نیست.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به توزیع یارانه بین هفت هزار و ۷۷۴ نشریه و مطبوعات چاپی در سطح کشور اظهار داشت: توزیع اعتبارات با شرایطی که در کشور وجود دارد، این کمک‌ها مقطعی است و باز هم شاهد مشکلات هستیم.

کاراندیش به فعالیت سه هزار و ۴۱۳ پایگاه خبری، ۴۲ خبرگزاری و ۲ هزار و ۳۰۰ موسسه قرآنی در کشور اشاره و بیان کرد: اعتبارات باید به نحو مناسبی توزیع شود.

وی با اشاره به نیازها و مطالبات هنرمندان در سراسر کشور و تلاش برای رفع این خواسته‌ها، قول مساعد داد بخشی از مشکلات اصحاب فرهنگ و هنر این شهرستان حل شود.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: قول می‌دهیم حداقل‌هایی را برای اصحاب فرهنگ و هنر ملایر فراهم کنیم و رقمی به انجمن‌های فرهنگی و هنری این شهرستان اختصاص خواهیم داد.

کاراندیش بیان کرد: همچنین برای حل مشکلات مطبوعات، انجمن‌های ادبی، موسسه‌های قرآنی و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و دیگر حوزه‌های فرهنگی و هنری اعتباری تخصیص می‌دهیم.

هشتاد و هشتمین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان ملایر روز یکشنبه برگزار شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha