تمام جاده‌های استان کرمانشاه باز است

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کرمانشاه گفت: با وجود بارش برف و باران تمام جاده‌های استان باز و تردد در آنها در جریان دارد.

فریبرز کرمی روز شنبه در گفت و گو افزود: از ابتدای بارش برف در راه‌های ارتباطی، بلافاصله نیروهای راهداری این اداره کل به همراه ماشین آلات و تجهیزات به این محورها اعزام و عملیات برفروبی انجام شده است.

وی شدت بارش برف را در روزهای پنجشنبه و جمعه در حوزه اورامانات و اسلام آبادغرب اعلام کرد و گفت: با وجود بارش پراکنده برف در محورهای پاوه - نودشه (سه راهی شهدا)، سنقر – قروه (گردنه خسروآباد)، میانراهان- سنقر (گردنه مله ماس)، گردنه حسن آباد، گردنه چهارزبر تردد روان و آرام در این محورها برقرار بود و اکنون نیز مشکلی برای تردد وجود ندارد.

وی ادامه داد: اکنون تمامی راه‌های اصلی، فرعی و روستایی استان تردد مشکلی ندارد اما به رانندگان توصیه می‌شود در عبور از گردنه‌ها زنجیرچرخ به همراه داشته و با احتیاط عبور کنند.

کرمی اضافه کرد: شهروندان برای اطلاع از آخرین وضعیت راه‌های استان می‌توانند از طریق تلفن گویای ۱۴۱ اطلاعات راه های استان و کشور را دریافت نمایند.

پاوه پربارش‌ترین شهر استان

معاون اداره کل هواشناسی کرمانشاه نیز در گفت و گو با ایرنا از پاوه با ۲۴ میلی‌متر بارندگی به عنوان پربارش‌ترین شهر استان در ۴۸ ساعت گذشته نام برد و گفت: در این مدت روانسر با حدود ۲۱ میلی متر و گیلانغرب با ۱۵ میلی متر در رده های دوم و سوم پربارش ترین شهرهای استان قرار گرفتند.

علی محمد زوراوند همچنین افزود: اسلام آبادغرب، کرمانشاه، جوانرود و گواور نیز در ۴۸ ساعت اخیر میانگین بارش در آنها به ۱۰ و یا بیشتر رسیده است.

معاون اداره کل هواشناسی کرمانشاه در ادامه، میانگین بارش های سال زراعی جاری را نیز بیش از ۱۴۳ میلی متر ذکر کرد و افزود: این مقدار بارش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۳۰۲ میلی متر بوده ۵۳ درصد و نسبت به بارش های بلندمدت نیز هفت درصد کاهش نشان می دهد.

براساس اعلام هواشناسی استان کرمانشاه با خروج این سامانه از جو منطقه، از امروز (شنبه) تا روز دوشنبه، شاهد کاهش دمای شبانه و در برخی نقاط تشکیل مه خواهیم بود و در اواخر وقت دوشنبه و بامداد سه‌شنبه، احتمال رگبار خفیف باران در پاره‌ای نقاط از نواحی شمالی استان دور از انتظار نیست.

کرمانشاه هشت هزار کیلومتر راه دارد

استان کرمانشاه در مجموع بیش از هشت هزار کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد.

هم اکنون ۲۴۳ دستگاه اتوبوس، هزار و ۳۶۵ مینی بوس و یک هزار و ۲۰۸ دستگاه خودرو سواری در ناوگان حمل و نقل عمومی کرمانشاه به مسافران خدمات می‌دهند.

۲۷ مجتمع خدمات رفاهی بین راهی در این استان هم اکنون با امکانات لازم پذیرای ارائه خدمات به مسافران و هموطنان هستند.

همچنین بیش از سه هزار و ۵۶۱ هزار راننده برون شهری در استان کرمانشاه مشغول فعالیت هستند.

بیش از ۲ میلیون نفر در ۳۲ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستای استان کرمانشاه سکونت دارند. 

سرخط اخبار استان‌ها