۲۸ آذر ۱۳۹۸، ۱۵:۱۴
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 83600858
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار: قم مرجعی برای مسائل جدید دینی و بشری باشد

قم – ایرنا – استاندار قم، گفت: انتظار از قم این است که منبع و مرجعی برای پاسخگویی به مسایل جدید جهان اسلام، تشیع و بشریت باشد که در این زمینه توجه به تولید آثار پژوهشی متناسب با نیازهای روز ضروری است.

بهرام سرمست روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای دفتر تبلیغات اسلامی در گفت و گو با خبرنگاران، تاکید کرد: قم نیازمند عزم جزم دانشگاه‌ها، دستگاه‌های دولتی، مراکز و حوزه‌های علمیه این استان برای پاسخگویی به نیازهای جدید و چالش‌های فکری روز است تا پژوهش‌های این نهادها به سمت تولید آثار مساله محور به منشور پاسخگویی به مسایل زمانه سوق پیدا کنند.

سرمست، با اشاره به ظرفیت غنی علمی و پژوهشی مراکز دانشگاهی و حوزه‌های علمیه این استان اظهار داشت: کاربردی کردن پژوهش‌ها، ‌توجه به سلیقه مخاطبان مختلف و تقاضا محور کردن مطالعات علمی زمینه برای تحول در زمینه دستاوردهای علمی استان متناسب با نیازهای روز را می‌توان فراهم کرد.

وی آثار پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه‌های علمیه قم را با کیفیت دانست و گفت: از جمله ویژگی‌های برجسته تولیدات پژوهشی دفتر تبلیغات،‌ متناسب بودن این آثار با نیازهای جدید نسل جوان در زمینه‌های دینی و ذهبی است.

سرمست، ادامه داد: توجه به نیازهای جدید و پاسخگویی به مشکل‌های مبتلا به جامعه رویکرد مثبت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم است که این موضوع باید الگویی برای سایر مراکز علمی و دانشگاهی استان باشد.

استاندار قم، اظهار داشت: توجه به تولید آثار پژوهشی سازگار با نیازهای جدید کشور، پاسخگویی به مسائل جدید، اتکا به بنیان‌های علمی و اخلاقی و همچنین اشراف به مباحث بین‌المللی از جمله الزام‌ها در تولید آثار پژوهشی است.

وی کاربردی کردن پژوهش‌های علمی را ضروری دانست و تاکید کرد: آثار دفتر تبلیغات اسلامی از نظر پژوهشی و نظری غنی و حجم تولید آثار علمی این دفتر بالاست ولی برای عرضه و استفاده از این دستاوردهای پژوهشی توجه به تعریف کاربردی در این پژوهش‌ها ضروری است./

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha