۲۶ آذر ۱۳۹۸، ۱۷:۰۳
کد خبرنگار: 2161
کد خبر: 83598368
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معاون فرماندار: توسعه پایدار گمیشان با رونق بوم‌گردی امکان پذیر است

گرگان - ایرنا - معاون فرماندار گمیشان گفت: توسعه بوم‌گردی و رونق گردشگری با بهره‌گیری از ظرفیت بکر و بومی منطقه امکان‌پذیر است و می‌تواند این شهرستان تاریخی را از رونق اقتصادی پایدار برخوردار کند.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی فرمانداری گمیشان، سید علیرضا حسینی در جلسه بررسی مشکلات زیرساختی اقامتگاه بوم گردی این شهرستان با اشاره به محدودیت امکان افزایش اشتغال در صنعت و کشاورزی گفت: با افزایش اقامتگاه های بوم گردی، علاوه بر حفظ آداب و سنت های منطقه، درآمد پایدار و سبز نصیب فعالان این بخش خواهد شد.

وی بیان کرد: گمیشان ۱۳ اقامتگاه بومگردی دارد اما ظرفیت های منطقه به گونه ای است که می توان این تعداد را چند برابر کرده و این شهرستان را از مزایای فراوان آن بهره مند ساخت.

معاون فرماندار گمیشان افزود: توسعه گردشگری یکی از عوامل موثر و ضروری توسعه گمیشان است و دستگاه های اجرایی باید برای تامین زیرساختهای مورد نیاز فعالان این بخش تلاش کنند.

حسینی ادامه داد: گمیشان جاذبه های طبیعی و تاریخی زیادی دارد که می تواند زمینه اصلی رونق هر چه بیشتر بوم گردی باشد اما رسیدن به این هدف مستلزم فراهم کردن زیرساخت های بیشتر است. 

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان چندی قبل به ایرنا گفته بود: بوم گردی می تواند باعث رشد اقتصاد روستاهای استان شود که با ارایه تسهیلات به دهیاری‌ها و افراد علاقه‌مند در این حوزه می توان آن را تقویت و اجرا کرد. 

علی نصیبی اظهار کرد: به دلیل نوپا بودن این فعالیت، تعداد اقامتگاه بوم‌گردی در روستاهای گلستان محدود است اما به سرانجام رسیدن طرح های در دست اقدام می تواند این خطه شمالی کشور را به یکی از مراکز هدف و اصلی اجرای این طرح گردشگری کشور تبدیل کند. 

وی گفت: برای موفق بودن توسعه بوم گردی و صنعت گردشگری باید هویت معماری روستایی را حفظ کنیم تا گردشگر به طور متمرکز در آنجا اقامت کند و از آیین‌ها و موسیقی و جشن های مناطق گوناگون استفاده کند. 

بر اساس داده های آماری دستگاه های مرتبط با حوزه گردشگری گلستان سالانه ۱۸ میلیون نفر از این خطه گذر می کنند که ۱۲ میلیون نفر آنها را گردشگران متقاضی حضور در استان های شمالی تشکیل می دهد. 

استان گلستان با افزون بر ۲۰ هزار کیلومتر مربع وسعت بین دو قطب گردشگری شمال و زیارتی مشهد قرار داشته و به سبب برخورداری از تنوع اقلیم مانند دریا، جنگل، کوهستان، دشت و کویر و نیز تعدد اقوام؛ مذاهب و نژادها به نگارستان ایران معروف است. 

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha