۲۵ آذر ۱۳۹۸، ۱۲:۲۱
کد خبر: 83596193
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دمای هوای کهگیلویه و بویراحمد کاهش می‌یابد

۲۵ آذر ۱۳۹۸، ۱۲:۲۱
کد خبر: 83596193
دمای هوای کهگیلویه و بویراحمد کاهش می‌یابد

یاسوج- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: امروز و فردا آسمان استان ناپایدار خواهد بود و در زمان فعالیت این سامانه و پس از خروج آن به تدریج شاهد کاهش دما خواهیم بود.

ولی بهره مند روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی بیانگر فعالیت سامانه بارشی از امروز دوشنبه تا اواخر وقت سه شنبه در کهگیلویه و بویراحمد است. 

وی افزود: این سامانه سبب بارش باران، در مناطق کوهستانی و سردسیری بارش برف، تگرگ، گاهی رعد و برق، وزش باد شدید و در برخی نقاط مه آلود خواهد شد. 

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در این مدت با توجه به شدت بارش‌ها، طغیان رودخانه‌ها، مسیل‌ها، آبگرفتگی معابر عمومی و نیز اختلال در تردد جاده ای ناشی از کاهش دید افقی دور از انتظار نیست. 

بهره مند عنوان کرد: در زمان فعالیت این سامانه و پس از خروج آن به تدریج شاهد کاهش دما خواهیم بود به طوری که در مناطق سردسیری دما به زیر صفر خواهد رسید.

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: اختلال در تردد جاده ای به دلیل لغزندگی و کاهش دید افقی و بارش برف در ارتفاعات و برخی مناطق سردسیری محتمل است که توصیه می شود افراد از تردد غیر ضروری به ویژه در محور های ارتباطی بپرهیزند.

بهره مند بیان کرد: ظرف ۲۴ ساعت گذشته گرمترین و سردترین نقاط کهگیلویه و بویراحمد به ترتیب امامزاده جعفر ۲۲.۲ و یاسوج ۲ درجه سانتی گراد بوده اند.

 میانگین میزان بارش باران در استان در سال زراعی ۱۳۹۸-۱۳۹۹ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲۱ میلیمتر کاهش یافته است.

دفتر مطالعات پایه منابع آب ایران کهگیلویه و بویراحمد را در سال زراعی ۹۷ و ۹۸ از نظر میانگین بارندگی استان‌ها در رتبه دوم پربارش ترین ها اعلام کرد.

بارش سال زراعی گذشته (۹۷-۹۸) ۸۹۱ میلیمتر بوده است.

کهگیلویه و بویراحمد با ۷۲۳ هزار نفر جمعیت یک درصد مساحت کشور را در اختیار دارد.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومترمربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.

این استان یک درصد مساحت کشور را در اختیار دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha