۲۱ آذر ۱۳۹۸، ۱۱:۰۶
کد خبرنگار: 1410
کد خبر: 83591422
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سرانه آرد مصرفی در آذربایجان‌غربی ۱۱ درصد بیشتر از متوسط کشوری

‌ارومیه- ایرنا- مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان‌غربی گفت: سرانه آرد مصرفی در استان ۱۱ درصد بیشتر از متوسط کشوری است و به هفت کیلوگرم در هر ماه می‌رسد.

علیرضا زارعی روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: سرانه مصرف آرد در کشور ۶ کیلو و ۳۰۰ گرم برآورد می‌شود که ۷۰۰ گرم کمتر از سرانه مصرف در آذربایجان‌غربی است.

وی اضافه کرد: ماهانه ۲۹ هزار تن آرد بین نانوایی‌های استان توزیع می‌شود و پس از پخت به صورت انواع نان در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: در حال حاضر چهار هزار و ۹۵۴ نانوایی در آذربایجان‌غربی وجود دارد که از این تعداد سه‌هزار و ۵۳۲ واحد یارانه‌ای و یک‌هزار و ۴۲۲ واحد نیمه‌یارانه‌ای است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان‌غربی ادامه داد: سرانه نانوایی در کشور یک واحد به ازای هر یکهزار و ۲۰۰ نفر است اما در استان به ازای هر ۶۵۰ نفر یک واحد نانوایی وجود دارد.

زارعی گفت: برنامه‌هایی برای کاهش مصرف آرد در استان تمهید شده که ساماندهی آرد خام یارانه‌ای روستایی و عشایر و تجمیع نانوایی‌ها از جمله آنهاست.

وی افزود: بهسازی نانوایی‌ها نیز در این راستا در دستور کار شرکت غله قرار دارد و در راستای اجرای این طرح ۳۸۰ میلیارد ریال تسهیلات با بهره ۱۵ درصدی به یک‌هزار و ۵۳۰ نانوایی پرداخت می‌‍شود.

به گزارش ایرنا نان قوت غالب مردم آذربایجان‌غربی است و علاوه بر نان‌لواش، نان‌های دیگری نظیر سنگک و نان روغنی نیز در این استان به وفور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آذربایجان‌غربی بیش از سه‌میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha