۱۹ آذر ۱۳۹۸، ۱۰:۲۶
کد خبرنگار: 2082
کد خبر: 83588493
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اردوغان از تشدید خشونت اسرائیل با حمایت غرب سخن گفت

تهران - ایرنا - "رجب طیب اردوغان" رئیس جمهوری ترکیه گفت که خشونت رژیم اسرائیل تحت حمایت غرب و برخی کشورهای عربی علیه فلسطینیان تشدید می شود.

به گزارش روز سه شنبه خبرگزاری " آناتولی"، اردوغان در جریان نشست سازمان همکاری اسلامی در استانبول با اشاره به هدف تاسیس این سازمان برای مساله فلسطین بوده، افزودکه وضعیت در قدس و فلسطین هر روز بدتر می شود.

وی اشاره کرد که اسرائیل حقوق بشر و قوانین جهانی را نادیده می گیرد و این موضوع بحران علیه مسلمانان در منطقه را عمیق تر می کند.

رژیم صهیونیستی در ماه گذشته میلادی با انجام حملات هوایی به غزه شمار زیادی از شهروندان این منطقه را به شهادت رسانده است. گزارش سازمان آزادیبخش فسطین نشان می دهد که ۴۴ فلسطینی در غزه و کرانه باختری بخاطر اقدامات خصمانه صهیونیست ها به شهادت رسیده اند.

همچنین "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ماههای اخیر چندین بار موضوع الحاق دره رود اردن و قسمت هایی از کرانه باختری را به سرزمین های اشغالی مطرح کرده است.

اردوغان یکی از دلایل پشت پرده "حملات تروریستی" و فشارهای اقتصادی علیه ترکیه در سالهای اخیر را "موضع اصولی" آنکارا در موضوع فلسطین عنوان کرد.

سخنان اردوغان در مورد حمایت از فلسطین در حالی است که روزنامه صهیونیستی "جروزالم پست" با اشاره به سخنانات وی، نوشت: رئیس جمهوری ترکیه به شدت از اسرائیل انتقاد کرد و خواستار اتحاد اسلامی برای مقابله با غرب و توطئه علیه کشورهای اسلامی شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha