راه برون‌رفت از مشکلات کشور استفاده از سرمایه‌های دانشگاهی است

تهران- ایرنا- رییس دانشگاه تهران گفت: بزرگترین و مهمترین راه برای برون‌رفت از شرایط فعلی استفاده از سرمایه اساتید و دانشجویان دانشگاه‌ها است زیرا همه آنها علاقه خدمت به کشور و عبور جامعه از وضعیت کنونی را دارند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش، محمود نیلی‌احمدآبادی روز شنبه در مراسمی به مناسبت ۱۶ آذرماه روز دانشجو در دانشگاه تهران اظهار داشت: در دانشگاه تهران بیش از ۱۰ هزار دانشجوی دکتری و ۲۰ هزار دانشجوی کارشناسی تحصیل می کنند و پایان نامه های آنها و ایده هایی که دارند می تواند سبب برون رفت کشور از مشکلات فعلی شود. 
رییس دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه بین بدنه اجرایی با بخش فکر و اندیشه دانشگاه ارتباط خوبی وجود ندارد، تصریح کرد: این فقدان ارتباط در افزایش مشکلات تاثیر گذاشته و نیاز است بودجه ای برای همیاری دانشگاه و بخش اجرایی و تصمیم گیر کشور در نظر گرفته شود. 
نیلی با اشاره به اینکه دانشگاه بهترین مکان برای مفاهمه و گفت و گو است، افزود: دانشگاه تهران به عنوان قدیمی ترین دانشگاه و نهادی که در حوزه سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور تاثیر گذار بوده است، نقش بسیار مهمی در این راه می تواند ایفا کند. 
این مقام مسوول با بیان اینکه تنها در سال ۹۷ حدود ۴۰۰ نشست دانشجویی در دانشگاه تهران برگزار شد، یادآورشد: البته از رهبر انقلاب و قوه قضائیه برای بخشش دانشجویان با اتهام امنیتی تشکر می کنم زیرا این اقدام نتیجه تفاهم و گفت و گو بین دانشگاه و سایر نهادهای اجرایی است و برای رسیدن به کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه تهران، نقش قوه قضائیه بسیار پر رنگ است. 
وی خاطرنشان کرد: نگرانی تشکل ها و دانشجویان برای بیان عقاید و نظرات خود در اتفاقات جاری کشور می تواند سبب کاهش مشارکت آنها در فعالیت های دانشجویی شود.

مراسم روز دانشجو اکنون با حضور حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه در تالار شهید چمران دانشگاه تهران در حال برگزاری است./

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha