ارتقای خدمات حسابداری در ارتش ضروری است

تهران- ایرنا- رییس دارایی ارتش، ارتقای خدمات حسابداری در ارتش جمهوری اسلامی ایران را ضروری دانست و گفت: لازم است مسئولان و کارکنان ذیحسابی در یگان‌های این نیرو با بهره‌گیری از روش‌های خلاقانه و با نگرش به تغییر در روش‌های سنتی، امور حسابداری را انجام دهند.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه اطلاع‌رسانی ارتش، در آستانه ۱۵ آذر و روز حسابدار، مراسم بزرگداشت این روز با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسین صنعت‌پور امیری رییس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش و جمعی از مسوولان امور مالی و عاملین ذیحسابی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در دارایی ارتش برگزار شد.

در این مراسم امیر سرتیپ دوم حمیدرضا افشاری رییس دارایی ارتش ضمن تاکید بر قانون‌مداری، انضباط مالی و اهمیت شفافیت و پاسخگویی در کلیه بخش‌های ذیحسابی ارتش در سراسر کشور، اظهار داشت: با توجه به ضرورت ارتقای خدمات حسابداری در ارتش جمهوری اسلامی ایران و با عنایت به نقش بی‌بدیل حسابداران در این عرصه، لازم است مسوولان و کارکنان ذیحسابی در یگان‌های ارتش با بهره‌گیری از روش‌های خلاقانه و ابتکاری و با نگرش به تغییر در روش‌های سنتی، امور حسابداری را انجام دهند تا به فضل پروردگار شاهد شکوفایی و رشد در عرصه حسابداری و امور مالی در سطح ارتش جمهوری اسلامی ایران باشیم.

همچنین در ابتدای این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین صنعت‌پور امیری رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش نیز با تبریک روز حسابدار گفت: بحث‌های مالی، از جمله مباحث حساسی است که اگر کنترل، نظارت و مراقبت دقیق صورت نگیرد، موجب وارد شدن آسیب‌های جدی به سازمان خواهد شد.  

رییس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش در ادامه با اشاره به اینکه توجه به خدای تعالی در همه حال به ویژه در سرّ و پنهان، می‌تواند انسان را از مهلکه‌ها نجات بخشد، عنوان کرد: برخی کارها و مشاغل، لیز و لغزنده است یکی از آن مشاغل حساس که پیوسته نیاز به مراقبت دارد، کار در مسائل مالی است.

وی در ادامه با اشاره اینکه امانتداری و رعایت بیت المال و تخصص ویژگی‌های کلیدی هر کسی است که مسوولیتی به او داده می‌شود، گفت: مسوول سخاوتمند را باید از سفره شخصی‌اش شناخت نه از سفره بیت‌المال. امساک و پرهیز از هزینه‌های غیرمتعارف و دقیق‌شدن در مسائل مالی و انضباط مالی یکی از الزامات کاری امروز ماست.

یکی از امور نجات بخش، میانه‌روی و اقتصاد است

رییس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش افزود: یکی از امور نجات بخش، میانه‌روی و اقتصاد است. همان‌گونه که در شرایط تحریمی امروز دقیق‌تر و منصفانه‌تر رفتار می‌کنیم، امید است که در روزهای گشایش هم این گونه عمل کنیم، به ویژه دراموری که به بیت‌المال مربوط است.

حجت الاسلام والمسلمین صنعت پور ارتش جمهوری اسلامی ایران را یکی از سالم‌ترین و پاک‌دست‌ترین سازمان‌های کشور در حوزه مسائل مالی و اقتصادی توصیف و از زحمات و تلاش‌های مسوولان و کارکنان ذیحسابی و دارایی ارتش تقدیر و تشکر کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha