۸ آذر ۱۳۹۸، ۸:۵۴
کد خبرنگار: 1498
کد خبر: 83572185
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بازدید معاون وزیر گردشگری از گالری فرهنگ و هنر ایرانی در پکن

پکن- ایرتا- «ولی تیموری» معاون گردشگری و زیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جمهوری اسلامی ایران که به چین سفر کرده است روز جمعه از گالری فرهنگ و هنر ایرانی در پکن بازدید کرد.

به گزارش ایرنا در این گالری که به همت یک ایرانی مقیم چین در منطقه فرهنگی ۷۹۸ پکن دایر شده است انواع فرش، گلیم، صنایع دستی، سوغات ایرانی و محصولاتی نظیر زعفران، زرشک، گلاب، چای، خرما، نبات و سوغاتی های شاخص ایرانی به نمایش گذاشته شده است.

همچنین در این گالری علاوه بر سنگ های قیمتی و سایر محصولات فرهنگی و هنری ایران، گنجینه ای از دست بافته ها و دست ساخته های هنرمندان ایرانی به نمایش گذاشته شده است.

روزانه تعداد زیادی از اتباع چینی از این گالری بازدید می کنند.

منطقه هنری ۷۹۸ در شمال شرقی پکن قرار گرفته و حدود ۶۰۰ هزار متر مربع مساحت دارد این منطقه در سال ۱۹۵۰ میلادی ساخته شده است اما از سال ۲۰۱۱ بسیاری از هنرمندان، به خاطر محیط بزرگ و سبک معماری منحصر بفرد این گذر، بیشتر جذب این مکان شده و شروع به انجام کارهای هنری در این مکان کردند.

هنرمندان چینی از سبک اصلی این گذر استفاده کرده و آن را به مراکز نمایشگاهی هنری منحصر بفرد و کارگاه‌های آموزش هنری تبدیل کرده اند در حال حاضر منطقه هنری ۷۹۸ پکن تعداد زیادی از افراد مشهور در عرصه هنر چین را نیز به خود جذب کرده است.

نمایشگاه‌های هنری بین‌المللی بسیاری هم در این مکان برگزار می‌شود در سال‌های گذشته این مکان از طرف بسیاری از گردشگران مورد توجه بوده است این منطقه هم اکنون به یکی از جاذبه‌های گردشگری شهری پکن تبدیل شده است.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha