دستگاه‌های مسوول تلاش بیشتری برای ترویج کتابخوانی داشته باشند

بندرعباس- ایرنا- کتاب و کتابخوانی و سوق جامعه به سمت این موضوع از جمله مسایل حائز اهمیت فرهنگی است و دستگاه‌های مسوول باید تلاش بیشتری در جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: برای ترویج کتابخوانی در جامعه باید بتوان مطالعه را به یک نیاز روزمره در زندگی افراد تبدیل کرد و برای رسیدن به این هدف باید دستگاه های متولی برنامههای موثری داشته باشند.

سعید ناجی شامگاه سه شنبه در نشست کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت بانوان و خانواده استان هرمزگان اظهار داشت: باید تلاش کنیم جایگاه کتاب حفظ شود و کتاب‌هایی تألیف شود که با ذوق و نیاز انسان‌ها و بشریت هماهنگ باشد.

وی اضافه کرد: برای ترویج کتابخوانی علاوه بر تشویق مردم باید بتوان سلیقه‌های مختلف جامعه در عرصه کتاب و کتابخوانی را نیز فراهم کرد و تا زمانی که این امر تحقق نیابد نمی توان در عرصه ترویج کتابخوانی عملکرد موفقی داشت.

ناجی با تاکید بر ترویج فرهنگ کتابخوانی و تبدیل آن به یک فرهنگ عمومی در جامعه، افزود: باید شرایطی فراهم کنیم که نسل جوان انس بیشتری با کتاب بگیرد و کتابخوانی تنها به عده ای خاص اختصاص نداشته باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با بیان اینکه هیچ چیز نمی‌تواند جایگزین کتاب باشد، گفت: می‌توان از فضای مجازی و ظرفیت آن به گونه ای استفاده کرد که مردم از منابع الکترونیکی و کتابخانه‌های مجازی استفاده کنند.

ناجی در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به ثبت نام بندرعباس به عنوان شهر خلاق در یونسکو، بیان داشت: ثبت نام بندرعباس به عنوان شهر خلاق می‌تواند آغازی برای افتخارات آینده این شهر در عرصه بین الملل باشد.‌

وی خاطرنشان کرد: در طرح تبدیل بندرعباس به پایتخت کتاب خوانی می توان از تجربه متولیان ثبت شهر خلاق استفاده کرد تا بتوان در رسیدن به هدف مورد نظر موفق‌تر گام برداشت.

این مقام مسوول تاکید کرد: نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در جامعه نقش بسیار مهمی در توسعه فرهنگی دارد ، بنابراین باید با اجرای برنامه‌های کاربردی زمینه ارتقای شاخص‌های مطالعه را فراهم سازیم.

براساس آمارهای موجود سرانه مطالعه در ایران در خوش بینانه ترین حالت و با احتساب مطالعه کتب درسی و نشریات کمتر از ۲۰ دقیقه و در هرمزگان کمتر از دو دقیقه است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha