۴ آذر ۱۳۹۸، ۲۰:۱۷
کد خبر: 83568901
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گسترش ترس از آینده و ناامیدی در جامعه آلمان

۴ آذر ۱۳۹۸، ۲۰:۱۷
کد خبر: 83568901
گسترش ترس از آینده و ناامیدی در جامعه آلمان

تهران- ایرنا- رییس جمهوری آلمان روز دوشنبه از فضای ناامیدی و وحشت از آینده در بین مردم این کشور انتقاد کرد و گسترش این پدیده را برای دموکراسی زیانبار دانسته است.

به گزارش نشریه دی ولت آلمان، «فرانک والتر اشتاین مایر» طی سخنانی در برلین گفت: گاهی از این که می بینم پیشرفت ها و توانایی های ما نادیده گرفته شده و یا ناچیز انگاشته می شود، عصبانی می شوم.

وی ادامه داد:  برای نسل پیشین آلمان این عقیده که فرزندانش آینده بهتری خواهند داشت، به عنوان یک اصل مطرح بود اما امروز بیشتر از واپس زدگی و بدتر شدن اوضاع سخن به میان می آید.

رییس جمهوری آلمان هشدار داد که هر چه بیشتر این باور در بین مردم گسترش یابد، اعتقاد به توانایی سیاست و جامعه برای حل مسائل، کاهش می یابد و درست همینجا است که ترس از آینده به مشکل بزرگی برای دموکراسی آلمان تبدیل می شود.

وی افزود: دموکراسی شاخصه دولت های شجاع است، نه کسانی که استعفا کرده اند. اگر احساس قدرت نکنید، نمی توانید حرفی بزنید، نمی توانید مشارکت کنید، نمی توانید چیزی را تغییر دهید.

یک پژوهش که نتایج آن چهارشنبه گذشته منتشر شد، از کاهش اعتماد مردم آلمان به دولتمردان و توانایی آنها در حفظ ثبات سیاسی کشور در دو سال گذشته خبر می دهد.

بر اساس نتایج این پژوهش که از سوی موسسه افکارسنجی «آلن باخ» انجام گرفته، تنها ۲۶ درصد آلمانی ها دولت کنونی را برای حفظ ثبات کشور توانمند و با قدرت ارزیابی می کنند، در حالی که پیش تر، ۴۹ درصد آلمانی ها معتقد به توانمندی دولت این کشور بودند.

در این مدت اعتماد مردم به دولتمردان نیز از ۸۱ درصد به ۵۷ درصد کاهش یافته است.

دو سال پیش دو سوم آلمانی ها (۶۲ درصد) بر این اعتقاد بودند که نظام سیاسی آلمان نشان دهنده قدرت این کشور است، این میزان در حال حاضر به ۵۱ درصد رسیده است.

روز جمعه نیز نشریه «برلینر مورگن پست» در گزارشی به وضعیت روانی نوجوانان این کشور پرداخت و نوشت: هر روز تعداد بیشتری از دانش‌آموزان آلمانی از افسردگی رنج می‌برند و این وضعیت در پایتخت بدتر است.

براساس یک پژوهش دانشگاهی، نوجوانان ساکن برلین بیش از همسالان خود در دیگر شهرهای آلمان، دچار افسردگی و ترس از مدرسه هستند.
نتایج این بررسی که بر پایه پژوهش مشترک بیمه درمانی «دی. ای. کی- DAK» و دانشگاه بیله‌فلد مربوط به سال ۲۰۰۶ انجام شده، نشان می‌دهد میزان افسردگی در برلین ۱۵ درصد بیشتر از متوسط افسردگی در دیگر شهرهاست.

از هر یک‌هزار دانش‌آموز آلمانی ۱۲.۵ نفر دچار افسردگی هستند اما در برلین این میزان ۲۸ درصد است. یک‌سوم افراد مبتلا به افسردگی  در حال مصرف دارو هستند.

آمار نشان می دهد که بیشترین موارد افسردگی در برلین در بین دانش‌آموزان دختر ۱۶ ساله دیده می‌شود و ۸.۷ درصد آنها دچار این بیماری هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha