آیت‌الله علم‌الهدی: مداحان و روضه‌خوانها باید متشکل شوند

مشهد- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: مداحان و روضه‌خوانها برای تاثیرگذاری بیشتر می‌بایست متشکل شوند.

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی روز دوشنبه در مراسم دیدار با ذاکران و پیرغلامان حضرت امام حسین(ع) در مشهد افزود: دشمنان به دنبال این هستند تا از طریقی دشمنی خود را با دین و حضرت امام حسین (ع) نشان دهند که نمونه آن فتنه سال ۸۸ بود لذا تشکل و تجمع مداحان و روضه خوان‌ها باید در مقابل این دشمنان باشد.

وی ادامه داد تجمع و تشکل مداحان می‌تواند به عنوان یک قدرت در جریان مدیریت جامعه دخالت کند و اثرگذار باشد.

امام جمعه مشهد گفت: در دنیای فعلی تاثیرگذاری هنر از علم بیشتر است و هنر مداحان یک هنر مقدس می‌باشد که به واسطه اهل بیت (ع) تقدس پیدا کرده است.

وی افزود: افتخار من این است که در طول ۶۰ سال فعالیت طلبگی خود روضه‌خوان خاندان اهل بیت (ع) هستم و کارهای دیگر من همچون نمایندگی ولی فقیه فرع بر آنهاست و بر روضه خوانی خود افتخار می‌کنم. 

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: روضه‌خوانی برای اهل بیت (ع) مانند نوکری برای آن خاندان است و نباید به آن نگاه کارمندی داشت.

وی گفت: برای اینکه نوکر خوبی باشیم باید باتقوا و با اخلاص رفتار کنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: من از حضور جوانان با انگیزه که با خواندن شعرهای خوب به این مسیر پا گذاشته‌اند خوشحال هستم.

وی ادامه داد: روضه‌ها باید به صورت صحیح خوانده شود و گرفتن گریه و اشک با خواندن شعرهایی است که دل را تکان می‌دهد.

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: شعرهای گذشته بیشتر در زمینه مصیبت خاندان اهل بیت (ع) بود و در شعرهای جدید عظمت اهل بیت (ع) بیان می‌شود و این اشعار با صدای خوش روضه خوان‌ها که نعمت خدادادی است دل شیعیان را تکان خواهد داد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha