رییس‌ جمهوری‌ پاکستان: روابط با ایران اولویت سیاست‌ خارجی ما است

اسلام‌آباد - ایرنا - رییس جمهوری پاکستان با قدردانی از حمایت مستمر تهران از مواضع این کشور، تاکید کرد: روابط با جمهوری اسلامی ایران اولویت کلیدی سیاست خارجه اسلام آباد است.

«عارف علوی» روز جمعه در دیدار خداحافظی «مهدی هنردوست» سفیر ایران در پاکستان افزود: توسعه روابط با همسایگان به ویژه جمهوری اسلامی ایران در اولویت سیاست خارجه دولت اسلام‌آباد قرار دارد.
این دیدار در آستانه پایان ماموریت هنردوست به عنوان سفیر ایران، در محل کاخ ریاست جمهوری در اسلام‌آباد انجام شد.
دفتر رییس جمهوری پاکستان در بیانیه اعلام کرد: علوی در این دیدار گفت که پاکستان قدردان حمایت قاطعانه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم ایران از مردم کشمیر است.
در این بیانیه آمده است: رییس جمهوری پاکستان تاکید کرد، تهران و اسلام آباد بر اساس مشترکات دینی، فرهنگی، مذهبی، ارتباط نزدیک میان مردم دو کشور و منافع مشترک از روابط نزدیک و خوبی برخوردار است.
علوی در این دیدار از خدمات ارزشمند هنردوست در مسیر تحکیم بیش از پیش روابط و پیشبرد همکاری‌های دوجانبه ایران و پاکستان قدردانی و برای وی آرزوی موفقیت کرد.
رئیس جمهوری پاکستان ضمن ارج نهادن به دستاوردهای رو به رشد در روابط دو کشور، بر اراده سیاسی رهبران سیاسی پاکستان بر تعمیق و اعتلای مناسبات همه جانبه روابط با ایران تاکید کرد و گفت روند همکاری های فزاینده و رو به رشد فعلی ایران و پاکستان یقینا حفظ و تداوم خواهد یافت. 
علوی در بخشی از سخنان خود با قدردانی از  مواضع روشن و صریح جمهوری اسلامی ایران در دفاع از صلح و ثبات در منطقه و حل مشکلات در منطقه شبه قاره، بر لزوم افزایش رایزنی ها تاکید کرد.
سفیر ایران نیز گفت: صلح و ثبات اولویت اصلی دو کشور برادر ایران و پاکستان است. 
هنردوست در این دیدار ضمن ابلاغ سلام های گرم ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران به رئیس جمهوری و ملت پاکستان، با مروری بر روابط دو کشور در سال های اخیر و دستاورهای حاصله، بر لزوم تقویت رایزنی ها و تعاملات دو طرف جهت شکوفایی بیش از پیش مناسبات تاکید کرد.
سفیر کشورمان همکاری های تهران و اسلام آباد را به عنوان دو عضو مهم جهان اسلام و منطقه بر استحکام صلح و ثبات در جنوب آسیا بسیار حیاتی قلمداد کرد.
وی با اشاره به توانمندی های جمهوری اسلامی ایران، اضافه کرد که ما آماده هرگونه مشارکت جمعی در جهت حل معضلات منطقه و اعتلای صلح و ثبات و تقویت همکاری های اقتصادی، تجاری و فنی با پاکستان می باشیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha